fbpx

קשה לדמיין זאת אך כיום מעטים הם העסקים שאינם מחזיקים באתר אינטרנט תדמיתי ואו מכירתי. חלק ניכר מבעלי עסקים אלו מחזיקים באתר האינטרנט שלהם בלית ברירה מאחר וזהו דרישת השוק (האתר מהווה סוג של כרטיס ביקור ואו מענה לצורך נוכחות בלבד). אך, זהו בפועל כשל שוק לא קטן מאחר ומרבית בעלי האתרים כלל אינם רואים תמורה מהאתר.

במידה ואנו רוצים להקים אתר אינטרנט שבאמת יעבוד ויהפוך לכלי משמעותי במאמצי השיווק של העסק, עלינו לחשוב כמה צעדים קדימה ולתכנן את בניית האתר הרבה לפני שאנו מתחילים פיתוח בפועל. מניסיוננו, ככל שהאתר מתוכנן טוב יותר, כך אנו צפויים להניב רווחים נאים יותר מהאתר ועל כך במאמר זה.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    תכנון נכון של אתר אינטרנט

    יש משהו בישראלים שעושים הכל מהרגע להרגע ואשר רוצים תוצאות עכשיו! ובכן, זה עובד בדברים מסוימים אך פחות בנושאים מורכבים כדוגמת שיווק. כאשר עוסקים בשיווק, יש צורך להבין בראש ובראשונה למי אנו משווקים? מה המוצר שאנו יודעים לשווק הכי טוב? ואיך אנו נבדלים מיתר המתחרים שלנו (תמיד יש!)? מאחר ומרבית בעלי העסקים אינם טורחים לענות על שאלות אלו, יש לאלו שכן בחרו לתכנן את האתר שלכם נכונה הזדמנות תחרותית יוצאת דופן להפיק תוצאות מעולים בטווחי זמן מהירים מהאתר.

    ישנו משפט מוכר שאומר:

    סוף מעשה במחשבה תחילה! (לכה דודי/שישי בערב)

    זהו איננו משפט זר למרבית הציבור אך מעטים אכן חיים לפיו. לעומת זאת ישנם תרבויות בהם זהו סטנדרט. כך לדוגמה, ביפן פיתוח אתר אינטרנט מורכב מ-80% תכנון ורק 20% פיתוח ואילו בישראל, טוב בישראל זה 100% פיתוח ללא תכנון כלל. כמובן שלאחר מכן עוסקים בשינויים/עדכונים/תיקונים שנשכחו בתחילת הדרך וכולם יוצאים מתוסכלים וכעוסים.

    הפתרון: אפיון אתר

    אפיון הנו תהליך בו הלקוח עובר תהליך יחד עם מאפיין האתרים. מאפיין זה נדרש לנסות ולתמצת את מהות האתר עבור בעליו וכמובן להבין היטב איך הופכים את האתר לכלי רב עצמה שיאפשר להגיע לכמה שיותר חשיפה בקהלי היעד הרלוונטיים של האתר. (נסו לאפיין בעצמכם בקישור זה). במסגרת האפיון, תישאלו לא מעט שאלות פולשניות אודות טיב העסק, טיב המוצר, מיקוד קהלי היעד וכן הלאה.

    בעזרת שאלות אלו, המאפיין ידע לתרגם את החלומות שבראשכם למושגים טכניים ופרקטיים עבור החברה שתבנה עבורכם את האתר אינטרנט. בניית אתרים לעסקים אינו נושא פשוט וגם חברות הפיתוח בעצמן שמחות כאשר הלקוח מגיע עם מסמך אפיון מסודר אשר מאפשר להם לדעת בדיוק למה הם נכנסים ולתמחר נכונה את הפרויקט בידיעה שכל הצדדים יצאו שביעי רצון בסופו של תהליך ושהאתר אינטרנט יראה מושלם.

    להלן כמה דוגמאות לשאלות המופיעות בחלקו הראשון של תהליך אפיון אתרים:

    1. מהו תחום הפעילות שלכם (ענף בתעשייה/קמעונאות)?
    2. מהו נישת הפעילות שלכם (תחום עיקרי בתוך הענף)?
    3. לאיזה אזורים ולאילו שפות אתם מכוונים את השיווק?
    4. מה המטרות שמאחורי הקמת האתר (תדמית/מכירה)?
    5. מי הם קהל הלקוחות הרלוונטי לאתר (גברים/נשים..)?
    6. מה הם טווחי הגילאים של הלקוחות הצפויים באתר?
    7. איך אתם עדיפים על פני יתר המתחרים שלכם ברשת?
    8. אילו מסרים אותם לקוחות פוטנציאליים רוצים לשמוע מכם?
    9. האם האתר צפוי להתממשק עם מערכות/אתרים אחרים?
    10. איך אתם מתכננים לשווק את האתר ללקוחות (אם בכלל)?

    שאלות אלו מאוד חשובות מאחר והן ישפיעו על העיצוב של האתר, חוויית השימוש של האתר, המסר שהאתר יעביר לגולשים בו וכמובן לתשתיות הפיתוחים שייתכנו בעתיד במידה ויש לעסק שלכם שתופיות ואו הסכמי שיווק שונים מול חברות אחרות. בהיעדר מענה מלא על שאלות אלו, ייתכן מאוד ותגלו שיש לכם אתר שאולי נראה טוב אך תוצאות אין.

    לסיכום,

    מרבית בעלי האתרים לא הכינו אפיון לאתר האינטרנט שלהם. אך, אלו שנכוו ברותחין ואו שזהו להם האתר השני פונים למאפיין אתרים מתוך הבנה שמה שהם חוו בפעם הראשונה לא יכול לחזור בשנית. בעזרת מאפיין אתרים מקצועי – הם יודעים שהאתר הצפוי עונה בדיוק על הצרכים שלהם וזהו מבחינתם היעד החשוב ביותר לשלב בניית האתר.

    רוצים ללמוד עוד בנושא, המשיכו לקרוא מאמרים נוספים ואו השאירו פרטים להתייעצות, בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן