fbpx

יש לכם רעיון מצוין לאפליקציה?! רוצים לצאת לדרך ולהקים את הסטארט-אפ שלכם? ובכן, דרך לא קצרה עומדת לפניכם. במאמר זה אנו נסביר מעט על התהליך של תכנון ובניה של אפליקציות ואף נגע בעלויות השונות של האפיון והפיתוח הנדרשים לאפליקציה ממוצעת. 

תכנון אפליקציה

יש כיום מאות אלפי אפליקציות בעברית ומיליוני אפליקציות בשפות נוספות. כדי להתבלט ולגרום לכך שאנשים ישתמשו דווקא באפליקציה שלנו, עלינו להביא רעיון חדש ותוסס שלא רק שעונה על צורך יומיומי אלא גם יגרור תהודה ואולי אף חשיפה תקשורתית ומכך להצלחה בטוחה.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אם אנו רוצים להבטיח לעצמנו הצלחה, כדאי שנעבור תהליך תכנון מסודר לאפליקציה וזאת עוד טרם פיתוח האפליקציה בפועל!

    כדי לפשט את התהליך במעט, במאמר זה חילקנו את התהליך של תכנון אפליקציה לשבעה שלבים:

    1. רעיון
    2. בדיקת קיימות
    3. בדיקת היתכנות
    4. בדיקת קהל יעד
    5. בדיקת עלויות – לפי מערכת הפעלה
    6. בדיקת שיווק
    7. יציאה לדרך

    בואו נצא לדרך,

    1. רעיון לאפליקציה:

    יש שני סוגי יזמים, ישנם יזמים המגיעים עם רעיון מופשט לאפליקציה וזאת כדוגמת "אפליקציה לחיסכון בזמן נסיעה". וישנם יזמים המגיעים עם רעיון מדויק לאפליקציה וזאת כדוגמת "אפליקציה המחשבת עומס בכביש ולפי נתוני אמת מכוונת תנועה למסלולים חלופיים".

    בשני המקרים עדיין יידרשו לא מעט עבודות ליטוש ואפיון בכדי להגדיר במדויק מה מהות האפליקציה, איך האפליקציה תעבוד ומגוון פרמטרים נוספים ושוליים כדוגמת איך עושים מזה כסף..

    2. בדיקת קיימות לאפליקציה:

    לאחר שהרעיון שלנו פורט בהרחבה והוסבר במדויק. ניתן לבדוק האם קיימות בשוק אפליקציות דומות (בארץ ואו בעולם) ובכך להשיג שני מטרות:

    1. בחינה האם בכלל כדאי לפתח אפליקציה נוספת.
    2. היכרות עם מתחרים בעולם והעתקת רכיבים חשובים.

    במקרים מסוימים, אין מקום לאפליקציה נוספת. כך לדוגמה, אין מקום לעוד אפליקציית ניווט בישראל מאחר ויש אפליקציה טובה מאוד שכבר זכתה לאמון הנהגים. לעומת זאת, במקרים אחרים אין אפליקציה מהסוג הרצוי בישראל אך יש דומות לה בעולם. במקרים אלו, ניתן ללמוד מאותן אפליקציות ולשפר את המוצר הצפוי למקסימום האפשרי על סמך מסקנותיהם של חברות אחרות..

    3. בדיקת היתכנות לאפליקציה:

    הרעיון מוגדר ואף שופר, אין אפליקציה דומה לשלכם בשוק הרצוי, נהדר! כעת עליכם לבדוק את ההיתכנות הכלכלית של האפליקציה. בעצם, עליכם לשאול את עצמכם איך אתם צפויים להחזיר את ההשקעה הגדולה על פיתוח, שיווק ותחזוק שוטף של האפליקציה?

    ישנם אפליקציות שהוקמו ללא תכנית כלכלית וללא בדיקת היתכנות והם הסתמכו על גידול מואץ בכדי להיקנות על ידי אחרים. כך פעלה וואטסאפ ואינסטגראם וכך פועלות אפליקציות רבות אחרות. ישנם אפליקציות שהוקמו על בסיס שיטת הפרימיום בה השירות הבסיסי ניתן חינם וניתן לשפר את השירות על ידי תשלום וכן הלאה..

    4. בדיקת קהל יעד לאפליקציה:

    התקדמנו והוכחנו שמדובר בפעילות כדאית וכלכלית? זה הזמן להגדיר את קהל היעד שלנו ולפנות אליו בשאלה: "האם אפליקציה מסוג זה נדרשת לך" וכמובן אם כן, "באיזה תדירות תשתמש בה וכמה תשלם בעבורה" תשובות לשאלות אלו הכרחיות לנו מאחר ובלעדיהן אנו כעיוורים.

    בדיקת קהל יעד יכולה להיעשות עצמאית על ידכם ואו על ידי חברות המתמחות בכך. מומלץ לרוב לבצע סקר אנונימי על קהל היעד שהגדרתם ולבחון איך הם מגיבים לרעיון ולמסגרת האפליקציה לפני שאנו ממשיכים לשלב הבא..

    5. בדיקת עלויות פיתוח לאפליקציה:

    הנה, הגענו לתכלס! כמה עולה לפתח את האפליקציה הרצויה?! זה לגמרי השאלה הראשונה ששואלים אותנו בדרך כלל תוך דילוג על כל יתר השאלות המקדימות שחובה לשאול.. ובכן, התשובה לשאלה משתנה על בסיס סוגי האפליקציות והמערכות התומכות בהם.

    יש לנו אפליקציות לאנדרואיד, יש לנו אפליקציות לאייפונים, כמובן שניתן לפתח אפליקציה על בסיס קוד סגור מאפס ואו לפתח אפליקציה על בסיס קוד פתוח מנקודה מתקדמת יותר. כמו כן, ניתן לפתח אפליקציה עם צוות מפתחים ישראלי או לפתח אפליקציה עם צוות מפתחים זר מאוקראינה, רוסיה, קזחסטן ואפילו מהודו..

    בדיקת עלויות הפיתוח לאפליקציה יחייבו אתכם בקבלת החלטות קשות ועל פי ההחלטות, התמחור יקבע בהתאם…

    6. בדיקת דרכי שיווק לאפליקציה:

    אחרי שיש לנו עלויות פיתוח לאפליקציה ורגע לפני שיוצאים לדרך – מומלץ לעצור לרגע ולבדוק איך אנו צפויים לשווק את האפליקציה. האם אנו ניעזר בפרסום ממומן? האם אנו ניעזר בשירותי יחסי ציבור? האם אנו נשתף פעולה עם גוף גדול במדינה? האם אנו נציע הנחות ייחודיות או כלים ייחודיים שאינם בליבת הפעילות אך יגררו תנועה רבה לאפליקציה ועוד..

    הסיבה שנחשוב על דרכי השיווק כעת הנה בגלל ששיווק אפליקציה אינה דומה כלל ועיקר לשיווק אתרים. שיווק אפליקציה מחייבת יצירתיות רבה ותחרותיות חסרת מעצורים ויש לוודא שאנו יודעים לאיזה שדה קרב אנו נכנסים מראש ולפני ההוצאות הגדולות.

    7. יציאה לדרך!

    סיכמתם הכל. המסקנות ברורות. זהו, ניתן לצאת לדרך ולהוציא מכרז פיתוח ואו ליידע את המפתחים הנבחרים על כך שהם רשאים להתחיל בפיתוח. חשוב מאוד שיהיה לכם מנהל פרויקטים צמוד שיעזור לכם לנווט את הפיתוח ולעקוב אחר צוות המפתחים ולוודא שהם עושים את עבודתם ללא קיצורי דרך שיפגעו בכם בעתיד!

    לסיכום,

    תכנון אפליקציה דורשת מעט רצינות והבנה מקדימה. בדומה לשירות אפיון אתרים שאנו מציעים, אנו גם מציעים שירותי תכנון וליווי פיתוח אפליקציות לאלו הרוצים בכך. במידה ואתם מעוניינים בשירות זה, השאירו פרטים מטה ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן