fbpx

אחת השאלות הבוערות לפני הקמת עסק ואו אתר אינטרנט חדש הנו איך מזהים את קהל היעד שלנו? פילוח קהל יעד לעסק אינו פשוט כפי שייתכן ונראה בעינכם. על בעל העסק להבין איך הוא עוזר ללקוחותיו ובאילו דרכים עליו לשוחח עם קהל לקוחותיו בכדי שאלו ירגישו בנוח ויחזרו שוב ושוב לבצע עסקאות ולקבל שירותים מבית העסק.

פילוח קהל יעד לעסק

לכל בית עסק יש את קהל לקוחותיו. לעתים, מספר עסקים פונים לאותן קהלי יעד ומתחרים זה מול זה על לבם של הלקוחות. פילוח קהל יעד שנעשה נכונה מאפשר לנו להתמקד היכן שהחזקות שלנו ולהצליח להוביל שוק במקום להשתרך מאחור. אם בעולם האמיתי אנו מתחרים מול עסקים בקרבת מקום והתחרות דלה, הרי שבעולם המקוון התחרות הנה מול כל העסקים המקבילים בכל רחבי הארץ שהרי כולם נגישים ללקוחות באותה הרמה בדיוק. לכן, החשיבות של פילוח קהל יעד לעסק גדול אף יותר!

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    השאלה הגדולה היא, איך מזהים קהל יעד לאתר או אפליקציה? איך מצליחים לבדל בין היתרונות שלנו והיתרונות של האחרים? יכולת זו לזהות את קהל היעד שלנו כהלכה מבטיח סיכויי הצלחה גדולים בהרבה. לכן, נתחיל בבירור קהל היעד שלנו לפי הסדר הבא:

    1. מי אנחנו?!
    2. מה אנו מוכרים?!
    3. מי המתחרים שלנו?!
    4. מה המתחרים שלנו מוכרים?!
    5. מי הם הלקוחות הפוטנציאליים?!
    6. מה היתרון שלנו על המתחרים?!
    7. איך אנו מציגים את המוצר שלנו?!
    8. איך אנו עושים מזה כסף?!

    בואו נתחיל,

    מי אנחנו?

    בעלי עסקים רבים אינם עוצרים לבדוק מי הם ומה הם יכולותיהם? חשוב מאוד לדעת מה הן יכולותינו והיכן עובר הגבול שלנו. כך לדוגמה, קריטי להבין מה הם גבולות התקציב שלנו ואיך אנו מנצלים את כוחנו בצורה המיטבית! רק לאחר שאנו יודעים מי אנו שניתן להתחיל לסדר את המוצרים שלנו.

    מה אנחנו מוכרים?

    יש לנו לא מעט מוצרים שביכולתנו למכור. אך, אילו מהן באמת רווחיות לנו? אילו מבין המוצרים אכן שווים השקעה בפרסום? מבלי שיש בידינו החלטה בנוגע למוצרים שנרצה למכור, לא ניתן להגדיר את קהל היעד כהלכה ומכך שלא ניתן להשיג תוצאות ראויות לאורך זמן.

    מי המתחרים שלנו?

    לכל עסק יש מתחרים. מתחרים מסוימים פועלים על הטריטוריה שלנו ואחרים פועלים על טריטוריות חופפות ואו מקבילות שמשפיעות אף הן על סיכויי ההצלחה שלנו. זיהוי המתחרים המשמעותיים ביותר מאפשר לנו ללמוד מהם ולהיות אף טובים יותר מהם ולהצליח.

    מה המתחרים שלנו מוכרים?

    למתחרים שלנו, כמונו, יש מוצרים שונים. עלינו להכיר בקיומם אך חשוב מכך גם להכיר במוצרים שלהם. כדי להצליח להתחרות על נתח שוק משמעותי, יהיה עלינו להציע מוצרים טובים יותר במחירים טובים יותר בכל זמן נתון מאחר והאינטרנט נטול סנטימנטים ויש לתחזק את המותג שלנו כל הזמן.

    מי הם הלקוחות הפוטנציאליים?

    אחרי שאנו מכירים את עצמנו והמתחרים. ניתן להבין מי הם קהל היעד שלנו. אפיון קהל יעד לאתר מבוסס בדיוק על כל השלבים המקדימים. אפיון קהל יעד חייב לכלול היכרות אמיתית עם המיקום שלנו בעולם ובכך אנו מכוונים את האתר שלנו למיקום הנכון ביותר עבורנו בעולם התחרותי של האינטרנט.

    מה היתרון שלנו על המתחרים?

    במידה ואנו מכירים את עצמנו כהלכה, ניתן להתחיל ולהבליט את היתרונות של העסק שלנו אל מול יתר השחקנים שפועלים בשוק הצפוף שלנו. ניתן לעשות זאת על ידי הדגשת וותק, ניסיון, שביעות רצון הלקוחות, המלצות של לקוחות ועוד שלל כלים שעוזרים לנו להעביר את אישיות העסק שלנו ללקוחות הפוטנציאליים.

    איך אנו מציגים את המוצר שלנו?

    אם העסק שלנו מוצג בצורה טובה. ניתן להציג גם את המוצרים בצורה ראויה. כך, במידה ויש לנו ולמתחרים מוצר דומה – ביכולתנו להדגיש את הסיבות לכך שהמוצר שלנו טוב יותר ואו אמין יותר. בצורה זו, ניתן לגבות יותר כסף ולהבטיח שביעות רצון גבוהה לאורך זמן מצד הלקוחות.

    איך אנו עושים מזה כסף?

    שילוב של כל השלבים מעלה מבטיח הכנסה גבוהה יותר כמובן מאליו. אך, יש פעולות אשר מאפשרות לנו להפיק יותר כסף מעצם הפעילות שלנו וזה על ידי פילוח קהל היעד לקבוצות שונות והתייחסות אליהם בשפה ובצורה שונה כך שכל אחד מקבל את מה שמתאים לו.

    לסיכום,

    מעוניינים להבין טוב יותר את קהל היעד שלכם? עומדים לפני הקמת אתר חדש לבית העסק? כדאי מאוד לעשות אפיון אתרים מסודר שיתייחס לכלל הפרמטרים מעלה ויביא אותן לידי ביטוי בכל תכנית עתידית. במידה ואתם רוצים בשירות זה, הרגישו חופשי לפנות אלינו ונשמח לעזור לכם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן