fbpx

כחלק מתהליך שירות אפיון אתרים שאנו מעניקים ללקוחותינו, עלינו להכווין את צוות הפיתוח לטכנולוגיה הנכונה ביותר בהתאם לפרויקט ולתקציב שיועד לו. כלומר, עלינו לבחור האם לבסס את הפיתוח על מערכת קיימת ופרטית ואו על גבי מערכת קיימת וחופשית וכן הלאה.. במאמר זה נסביר מעט על השיקולים בבחירת מערכות ניהול תוכן.

מערכת ניהול אתר בקוד פתוח VS מערכת ניהול אתר בקוד סגור

נתחיל בהקדמה קצרה:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    • מערכת ניהול אתר – מערכת בנויה המשמשת כבסיס לעיצוב ותוכן האתר.
      • מערכת ניהול בקוד סגור – מערכת פרטית בבעלות חברת הפיתוח.
      • מערכת ניהול בקוד פתוח – מערכת חופשית בבעלות הלקוח בתום הפיתוח.

    כאשר מדברים על מערכות ניהול, יש להתייחס לשני סוגי מערכות:

    1. מערכות ניהול תוכן (CMS) – מערכות מוכנות לשימוש (וורדפרס, מג'נטו ועוד..)
    2. שלדי תוכנה (Framework) -מערכות ספריות הדורשות פיתוח מותאם טרם שימוש.

    כלומר, יש לנו ארבעה אפשרויות בפיתוח אתר:

    1. שימוש במערכת פרטית ותלות בחברת הפיתוח.
    2. שימוש בשלד תוכנה בקוד פתוח לביסוס הפיתוח.
    3. שימוש במערכת ניהול תוכן מוכנה לצורכי פיתוח.
    4. בניה של האתר מנקודת האפס בהתאמה אישית.

    באפיון אתר, עלינו לקבוע בראש ובראשונה אילו מבין האפשרויות הללו עדיפה עבורנו. לאחר מכן, באיזה פלטפורמה ואו שלד תוכנה נעשה שימוש לקיצור תהליכים וצמצום עלויות.

    השיקולים שלנו בבחירת מערכת ניהול אתר:

    האתר שיתקבל בסופו של תהליך מושפע במידה רבה על מלאכת התכנון של מזמין השירות. במידה ומזמין השירות לא פירט את סוג המערכת הדרושה לו כהלכה, במידה והמזמן לא הדגיש איזה סוג מערכת ברצונו לקבל, הרי שהאתר לא בהכרח יענה על דרישותיו. לכן, עלינו לקבוע עובדות מראש ולהגדיר איך אנו רוצים שהאתר יבנה.

    מאחר והחלטה זו צפויה להשפיע על עתיד האתר, יש לבצע בחירה מונחית בשיקולים רבים. להלן דוגמאות לשיקולים בבחירת מערכת:

    • מהו טווח הזמן שעומד לרשותנו בפיתוח האתר?
    • מהו גובה ההשקעה הרצויה (תקציב) לפיתוח האתר?
    • האם מדובר באתר ייחודי לפעילות ארגונית?
    • האם מדובר האתר המסתנכרן עם מערכות אחרות?
    • מה הם תכניות התחזוקה/ניהול השוטף לאתר?
    • ועוד..

    מניסיוננו, השיקול המשמעותי ביותר הנו כמובן התקציב. כאשר התקציב נמוך, אנו נכוון למערכות מוכנות אשר דורשות מעט פיתוח אך מגבלות שונות. כאשר התקציב גבוהה, נכוון לכמה שיותר התאמה אישית של מערכת האתר לצורכי הארגון כך שהמוצר הסופי יהיה הטוב ביותר.

    לאחר שבחנו את האפשרויות לפי התקציב, ניתן להתייחס לדרישות השונות כדוגמת טווח זמן הפיתוח, התממשקויות בין מערכות, עלויות תחזוקה ועוד. שיקולים אלו חייבים לבוא לידי ביטוי כבר בשלב זה מאחר ואנו לא נרצה להישען על חברת הפיתוח עם עלויות תחזוקה גבוהות לכל החיים רק בגלל שהם הציעו מחיר או טווח פיתוח טוב מיתר הפלטפורמות..

    איך מקלים על קבלת ההחלטה?

    אנו תמיד נשאף למערכות קוד פתוח. זאת משום ויש כל כך הרבה פלטפורמות מעולות שחוסכות לנו זמן יקר ומעניקות לנו את הזכות להיות בעלים מלאים על האתר שבו השקענו את מיטב כספנו. למעט מקרים יוצאי דופן בהם נדרש לנו טכנולוגיה ייחודית ומורכבת במיוחד לפיתוח, אנו לא נפנה למערכות קוד סגור מאחר והתלות בהם קשה ויקרה במיוחד!

    מבין המערכות בקוד פתוח, אנו נשאף לפנות לשלדי תוכנה על פני מערכות ניהול תוכן מוכנות וזאת כי הם מעניקות לנו גמישות רבה יותר בשלבים מתקדמים של הפיתוח. אך, במידה ונדרש לנו אתר אינטרנט בסיסי לצורכי תדמית או מכירות, הרי שהפלטפורמות ניהול תוכן כה טובות שאין סיבה לפתח מערכת אלא מומלץ לפנות הישר למערכות ניהול התוכן החינמיות.

    לסיכום,

    חשוב מאוד להגדיר לחברת הפיתוח מה אתם רוצים. במידה ואתם מאפיינים את הצרכים שלכם עצמאית, הדגישו בראשית האפיון שהנכם דורשים מערכת בקוד פתוח ואף חפשו את שם מערכת ניהול התוכן המועדפת עליכם. לנוחותכם, להלן קישורים חיוניים:

    במידה ואתם לא מתמצאים בטכנולוגיה, במידה ואתם רוצים עזרה בקבלת ההחלטה, הרגישו חופשיים לפנות אלינו. אנו מתמחים בקבלת החלטות מאין אלו ויכולים לסייע לכם טלפונית בתוך מספר דקות בחינם וללא כל התחייבות. פנו אלינו 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן