fbpx

כאשר מעוניינים להזמין פיתוח אפליקציה הכוללת מורכבות גדולה יותר מאשר תדמית והצגת מידע בסיסי, יש צורך להגיש מסמך דרישות לאפליקציה. מסמך זה, הנו ההוראות המדויקות שעליהם המפתח מתחייב למלא ולכלול באפליקציה המיועדת. אבל איך יוצרים מסמך אפקטיבי? מתי מסמך זה עונה על הדרישות?

מסמך דרישות לאפליקציה

מסמך דרישות הנו תצורה מסוימת של אפיון אפליקציה. בשונה מאפיון אפליקציה, מסמך דרישות כולל אך ורק את המרכיבים הטכניים של האתר ואינו כולל התייחסויות לקהל יעד ועוד.. מטרת מסמך דרישות להציג את הדרישות הטכניות לפיתוח בצורה לוגית ומובנת לכל אדם.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    במסגרת מאמר זה, נסביר איך אנו מגישים מסמך דרישות לאפליקציה ומה המסמך כולל בסיומו. נתחיל?

    איך יוצרים מסמך דרישות אפקטיבי לפיתוח אפליקציה?

    כדי להכין מסמך אפיון דרישות לאפליקציה, עלינו לכלול במסמך הדרישות את המרכיבים הבאים:

    1. פירוט נרחב אודות יעדי האפליקציה.
    2. תרשים זרימת משתמשים באפליקציה.
    3. איור מבנה מסכים באפליקציה.
    4. רישום פעולות/תוצאות טכני לאפליקציה.
    5. הגדרת צורכי ניהול/פאנל ניהול לאפליקציה.

    בואו נעבור על המרכיבים ונסביר אודותיהם בקצרה:

    פירוט נרחב אודות יעדי האפליקציה:

    יש לפרט בקצרה אך בדיוק רב אודות יעדי האפליקציה. להסביר למפתח מה המודל הכלכלי שלכם, להסבר למפתח מי הם קהלי היעד שלכם, להגדיר למפתח שפות, כיווני תוכן, מעט על הרקע שלשמו אתם מפתחים את האפליקציה. זאת, כדי שהמפתח יוכל לקבל החלטות עצמאית במידה וחסר לו אי אלו פרטי מידע על בסיס המידע המוצק שסיפקתם לו כמקדמה למסמך הדרישות.

    תרשים זרימת משתמשים באפליקציה:

    המפתח לא תמיד יבין את הרעיון עד תום. אך עליו להבין איך ינועו משתמשים בתוך האפליקציה. על המפתח להבין מהו הקשר בין כל מסך ומסך בתוך האפליקציה כך שניתן יהיה לוודא מראש שחוויית השימוש באפליקציה נכונה ונוחה לשימוש. לשם כך, עלינו לצייר תרשים זרימה המבוסס על אפשרויות כאשר בכל אפשרות המשתמש נע למסך אחר (מסומל לפי מזהה ייחודי כמפורט בהמשך) בהתאם להחלטותיו.

    איור מבנה מסכים באפליקציה:

    כדי למנוע טעויות/אי הבנות מול המפתח, אנו נאייר את מבנה המסכים השונים (לא נעצב). האיור יכלול את מרכיבי הניווט, מרכיבי ההגדרות, מרכיבי הרישום וההתחברות לצד שלל אלמנטים שונים שנדרשים באפליקציה. איורים אלו נועדו להקנות תוקף והבנה לכל פעולה ותוצאה כפי שנסביר בהמשך. מעבר לכך, אנו נעניק לכל איור מזהה ייחודי שיקל על האיתור שלו.

    רישום פעולות/תוצאות טכני לאפליקציה:

    כאשר מדובר באפליקציה, בכל מסך שמוצג למשתמש יש שלושה רכיבים שחייבים לקבל התייחסות:

    1. מה שמתרחש מאחורי הקלעים (טעינה, אימות, הצלבה).
    2. מה שהמשתמש רואה עם טעינת המסך (איור מסך).
    3. מה שקורה עם ביצוע פעולה על גבי המסך.

    אנו נדרש להסביר איך שלושת הרכיבים הללו מתקיימים ומה קורה עם ביצוע פעולות שונות על גבי המסך. כאשר לקוח מזמין מאתנו מסמך דרישות לאפליקציה, אנו נוהגים להציג את רישום הפעולות/תוצאות לצד האיור כך שיש למפתח הבנה טובה יותר לנדרש ממנו בכל אלמנט ואלמנט.

    הגדרת צורכי ניהול/פאנל ניהול לאפליקציה:

    לבסוף עלינו לחשוב גם על עלינו. כדאי לקבוע באילו הגדרות נרצה לשלוט גם לאחר שגולשים הורידו את האפליקציה למכשירם. כדאי לקבוע אילו יכולות אנו מקנים לעצמנו ואיך ניתן לשלוט בהם דרך פאנל ניהול מצד שרת בכל זמן נתון בכדי לשפר את התוצאות/הרווחים מהאפליקציה שנמצאת בשימוש משתמשים קיימים.

    לסיכום,

    נדרשים למסמך דרישות עבור אפליקציה? רוצים שנכין עבורכם מסמך מקצועי שיעזור למפתח להעניק לכם שירות טוב יותר וללא תקלות בדרך? אנו מתמחים בשירותי אפיון אתרים ואפליקציות וביכולתנו להעניק לכם את השירות הטוב ביותר ובכך להבטיח לכם סיכויי הצלחה גבוהים יותר. רוצים לשמוע עוד? פנו אלינו..

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן