fbpx

שמתם לב בוודאי שיש מספר רב של מערכות CRM בהתאמה לצרכים שונים ולעסקים שונים. כאשר עסק גודל ומתפתח ואו לחלופין כאשר עסק ממצא את היכולות של המערכת הקיימת, עליו להטמיע מערכת CRM עדכנית אשר תתאים לצרכיו. הבעיה הקשה ביותר היא בחירת המערכת CRM ולאחריה יש לנו עדיין צורך בהטמעתה בהצלחה אצל כלל עובדי העסק. על כך במאמר זה.

הטמעת CRM

הטמעת מערכת ניהול לקוחות נחלק לשניים:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. בחירת המערכת המתאימה ביותר!
    2. הטמעת המערכת הנבחרת בארגון!

    במאמר זה, אנו מעוניינים לסקר את שלב קבלת ההחלטות והאופן בו מטמיעים את המערכת בארגון:

    1. בחירת המערכת המתאימה ביותר!

    כאשר הארגון דורש מערכת ניהול לקוחות, יש בפנינו החלטה לא פשוטה בכלל לקבל:

    • האם לקחת מערכת בינלאומית ולתרגם ואו מערכת ישראלית?
    • האם לקחת מערכת ממוקדת לתחום שלנו או מערכת גמישה וכללית?
    • האם לקחת מערכת בקוד פתוח או מערכת בקוד סגור?

    שאלות אלו הן בהכרח תלויות בנתונים נוספים כדוגמת:

    • התקציב החודשי למערכת ניהול הלקוחות.
    • מספר עובדי החברה / מספר לקוחות החברה.
    • אופי הפעילות הקיימת והצפויה בעתיד.

    כלומר, יש בידינו אין ספור פרמטרים שצריכים להיכנס לשיקולים העסקיים שלנו בבחירת מערכת CRM לעסק.

    מניסיוננו, עדיף להתאים מערכת בינלאומית גמישה כדוגמת Salesforce על פני מערכת ישראלית מצומצמת לתחום העיסוק הייחודי בו אנו עוסקים. למה? ובכן, מאחר ואנו תמיד מקווים שהעסק ימשיך לגדול ולהתפתח גם לתחומים נוספים וקשה מאוד עד בלתי אפשרי לעבור בין מערכות בעתיד לעומת קושי סביר בהרחבת התחומים בהם אנו עוסקים במערכת שמאפשרת זאת מלכתחילה.

    אך, לא תמיד אפשר ללכת על הטוב ביותר. לא תמיד ניתן להוציא את סכומי הכסף הגבוהים על התאמת המערכת הבינלאומית לצרכים שלנו. במקרים אלו, אנו נצמצם את החברות השונות שמעניקות שירותים אלו בישראל עד למציאת החברה הגמישה והמתאימה ביותר עבור הפעילות העסקית שלנו.

    במקרים מסוימים, אנו נעדיף מערכת בקוד פתוח שתעלה לנו באופן חד פעמי מעט כסף בהתאמתה לצרכים שלנו אך בעתיד תאפשר לנו גמישות מלאה בהתאמה לצרכים המתעדכנים.

    2. הטמעת המערכת הנבחרת בארגון!

    לאחר שבחרנו מערכת CRM, לאחר שרכשנו רישיונות שימוש לעובדים שלנו, העבודה רק מתחילה!

    כאשר מדובר בעסק קטן, קל להטמיע מערכת CRM מאחר וניתן להשגיח על העובדים מקרוב ולהכשיר אותם לעשות בו שימוש. לעומת זאת, בעסקים גדולים יותר, הבעיה מורכבת וקשה שבעתיים! יש צורך להתייחס לכל מחלקה ומחלקה בנפרד ולהסביר לכל עובד ועובד איך המערכת עובדת ולמה עליו להתחיל לעשות בו שימוש לטובת כלל העובדים בחברה.

    הטמעה חלקית או חסרה של מערכת CRM בארגון יכולה לפגוע ביכולות של העובדים להעניק שירות מקצועי ואדיב ללקוחות. לכן, יש צורך לבצע הטמעה בכלל המחלקות ואצל כלל העובדים כדי שהפרופיל של הלקוחות יהפוך לנגיש ומדויק עבור אנשי השיווק והמכירות.

    לסיכום,

    נדרשים למערכת ניהול משתמשים? מתלבטים בין האפשרויות השונות? רוצים עזרה בהטמעת המערכת בארגון? אנו מתמחים באפיון אתרים ומערכות ונשמח לאפיין יחד אתכם את הצרכים וללוות אתכם בתהליך זה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן