fbpx

כאשר אנו רוצים לבנות אתר אינטרנט פשוט, אנו יכולים להיות ספונטניים או להיעזר בכלים חינמיים לאפיון האתר (קישור לכלי אפיון אתרים). אך כאשר אנו רוצים לבנות אתר אינטרנט מורכב, עלינו לפעול בצורה מסודרת יותר ובשלבים מוגדרים מראש כי אחרת המוצר שנקבל לא יהיה זה שהזמנו. על כך ועוד במאמר זה.

בניית אתרים מורכבים

האינטרנט נחלק לסוגים שונים של אתרים. כ-80% מהאתרים באינטרנט משמשים לתדמית בלבד. כאשר היתר משמשים למכירות, קהילות ולשירותים מתקדמים אחרים. מאמר זה מתייחס לאותן 20% מהאתרים אשר מחייבים אותנו בתכנון מדוקדק מראש טרם אנו יוצאים לדרך ובונים את האתר.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כדי לבדל בין האתרים השונים, ניתן לקבוע כמה כללי אצבע שהופכים אתר אינטרנט מפשוט למורכב:

    1. קיום תקשורת בין הגולשים למנהלי האתר וליתר הגולשים.
    2. קיום תקשורת בין הגולשים לבין מערכות חיצוניות לאתר.
    3. קיום תקשורת בין הגולשים לכלים וטכנולוגיות שונות באתר.

    בכל שלושת המקרים המתוארים מעלה, על המערכת לתמוך בספריות משתמשים, בספריות תקשורת למקורות חיצוניים (API) וכמובן יש צורך באלגוריתמים ייחודיים שיהפכו את השימוש באתר לכדאי ומשתלם לגולש הממוצע. ספריות וחלקי תכנה אלו הן מורכבות יותר מאחר ויש לשמור על תקשורת רציפה, מאובטחת וכמובן גם חווייתית בכל זמן.

    במידה וכללים אלו נופלים על האתר שאתם מעוניינים לבנות, עליכם לעבור את השלבים הבאים:

    • תכנון אתר מורכב.
    • אפיון אתר מורכב.

    נרחיב,

    תכנון אתרים מורכבים:

    עוד בטרם פונים לחברת פיתוח אתרים, חשוב מאוד לתכנן היטב את הצרכים שלנו. בשלב זה, אנו צריכים לתת דרור לדמיון ולנסות להעלות כל רעיון אפשרי גם אם אחר כך הוא יקוזז ואו אף ימחק מהתכנית הכוללת לאתר. תכנון אתר אינטרנט מורכב יחייב אתכם לשבת יחד ולחשוב על הלקוחות שלכם ומה הם היו רוצים לקבל מכם ורק אז לרשום את התכניות שלכם על הנייר.

    אפיון אתרים מורכבים:

    אחרי שיש לנו רעיון מסודר לאתר שלנו, הגיע הזמן לתרגם את הרעיון למשהו קריא ואשר ניתן להוציא למכרז. בשלב זה, עלינו לקחת את כלל הרעיונות, לבחון אותם ולהמיר את הרעיון הכללי למושגים טכניים מדויקים הכוללים תיאור לפרטים של הנראות והפונקציונליות הרצויה לנו. אנו מתמחים באפיון המורכב מארבעה חלקים:

    1. אפיון קהל יעד לאתר – זיהוי והגדרת קהלי היעד לאתר החדש.
    2. אפיון עיצוב לאתר – שרטוט ואיור הנראות הרצויה לאתר החדש.
    3. אפיון טכני לאתר – פירוט פונקציונלי לרכיבים השונים באתר החדש.
    4. אפיון אלגוריתם לאתר – הגדרה ופירוט הרכיבים המורכבים באתר החדש.

    אפיון זה שמבוסס על תכנון האתר יאפשר לכם להוציא מכרז מסודר בין חברות פיתוח רבות שיציעו לכם הצעות מחיר שונות בעבור הפיתוח המורכב שנדרש לכם. בצורה זו, אתם יכולים לחסוך הרבה מאוד כסף ולצאת עם אתר ייחודי ומורכב בעלות סבירה בסך הכל.

    לסיכום,

    בניית אתרים מורכבים אינה דומה לבניית אתרים פשוטים. כך גם המחירים משתנים לגמרי. בעוד באתרים פשוטים, חברות רבות מתחרות על הלב שלכם והמחיר צונח. באתרים מורכבים, מספר החברות מצטמצם ועלויות הפיתוח מזנקות כלפי מעלה. לכן, חשוב להגיע לתהליך בניית אתר מורכב עם אפיון אתר מסודר שיאפשר לכם לבצע השוואת מחירים בין כלל החברות המציעות את הפיתוח. מעוניינים שנעזור לכם בתכנון ואפיון האתר הדרוש לכם? השאירו פרטים או חייגו אלינו ונשמח לעזור לכם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן