fbpx

יש לכם אתר אינטרנט ישן? האתר שלכם לא מספק לכם תמורה בפניות מצד לקוחות? ייתכן והגיע הזמן לשדרג את האתר. אך, איך עושים זאת? איך יוצאים לתהליך שדרוג אתר חי שנמצא באוויר ונכנסים אליו גולשים מידי יום מבלי לפגוע במיקומים האורגניים, בחוויית השימוש ובשלל מרכיבים נוספים באתר הקיים? ובכן, מאמר זה יענה לכם על כך.

שדרוג אתר קיים בהצלחה

כאשר יש לנו אתר חי ופעיל באוויר, משימת השדרוג של האתר הקיים אינה פשוטה. לא ניתן להוריד את האתר מהאוויר זמנית ואו להציב מודעה שהאתר בשדרוגים מאחר והגולשים שלנו ימשיכו הלאה למתחרים שלנו. מצד שני, גם לא ניתן לאפשר להראות לגולשים שלנו עבודות בהתהוות וחצאי שינויים במבנה או בעיצוב של האתר.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אז מה עושים? משדרגים בחכמה:

    כאשר יש לנו עבודת שדרוג אתר קיים, עומדות לרשותנו שלושה אפשרויות:

    1. הורדת האתר למחשב וביצוע עבודות השדרוג ofline עד להשלמתן.
    2. שכפול האתר הקיים לתיקייה נוספת (/new/) והחלפת התיקיות עם השלמת העבודה.
    3. שדרוג האתר בגרסה ייחודית אליה רק מנהלים נחשפים (מתאפשר במערכות ניהול תוכן).

    לכל שיטה ושיטה יש יתרונות וחסרונות והבחירה בשיטה הרצויה תהיה לרוב על בסיס המצב הקיים של האתר. כך לדוגמה, אתר קוד סגור יחייב בניה מחדש על גבי מחשב והעלאה של מערכת אתר חדשה. לעומת זאת, אתר קוד פתוח מבוסס וורדפרס לדוגמה, יאפשר לנו לעבוד על בסיס תיקייה חדשה או עריכת עיצוב בגרסה ייחודית לצפייה עבור מנהלי האתר.

    אבל בכל זאת, עלינו לענות על השאלה בכותרת המאמר:

    איך לשדרג אתר קיים ולצאת בחיים?

    כדי לקבל החלטה על אופן שדרוג האתר, עלינו להבין מה המצב הנוכחי של האתר ומה אנו רוצים להשיג מהשדרוג של האתר. כלומר, ישנם שדרוגים שהנם ויזואליים בלבד ובמקרים אלו מספיק שנכין עיצוב חלופי ונבצע החלפה מהירה בין העיצובים בכדי להשיג את התוצאות הרצויות. מצד שני, ישנם מקרים שחסרים לנו יכולות שונות באתר ובמקרים אלו עלינו לבנות אותן ואו לבצע מיגרציה בין מערכות ניהול תוכן ואילו בדרך כלל מחייבות עבודה בצורה לא מקוונת מאחר ונוצרים לא מעט באגים כחלק מהתהליך.

    אז, כדי לבצע שדרוג מוצלח לאתר, עלינו להכין אפיון אתר מסודר לאתר החדש שלנו, עלינו לשאול את עצמנו את השאלות הבאות:

    1. האם אנו רוצים להחליף את הנראות בלבד?
    2. האם אנו רוצים להחליף את המבנה בלבד?
    3. האם אנו רוצים להחליף את התוכן בלבד?
    4. האם אנו רוצים להחליף את המערכת כולה?
    5. האם אנו רוצים לשפר את המערכת הקיימת?

    כדי לענות על שאלות אלו, אנו חייבים להתייחס קודם לכן ליעדים אותן נרצה להשיג:

    • שיפור התנועה של הגולשים באתר. 
    • שיפור חוויית השימוש של הגולשים באתר.
    • שיפור זמן השהייה של גולשים באתר.
    • שיפור מהירות האתר (טעינה ופעולה).
    • שיפור ביחסי המרה (שיפור פניות מהאתר).
    • ועוד..

    כאשר אנו יודעים לענות על נקודות אלו בהצלחה. משימת שדרוג האתר הופכת באופן מידי לברורה יותר ויכולתנו לבצע את השדרוג בהצלחה גדלה במידי. זאת משום שהיעדים הן אלו שקובעים לנו את סדר הפעולות ואת אופן ביצועם בפועל.

    לסיכום,

    שדרוג אתר אינטרנט קיים יכול לעתים לעלות כמו בניית אתר אינטרנט חדש. לעומת זאת, אם אנו מסננים את השינויים ומתמקדים ביעדים שלנו בלבד, ביכולתנו להוזיל עלויות משמעותית ולהגיע למצב בו אנו משיגים את היעדים שקבענו מבלי לפגוע בגולשים הקיימים ומבלי להוציא יותר מידי כסף מיותר. מעוניינים לשדרג את האתר הקיים? רוצים לבחון מה הדרך הנכונה ביותר עבורכם? השאירו פרטים ואנו נסייע לכם לקבל החלטות ללא עלות וללא כל התחייבות מצדכם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן