fbpx

שמתם לב לכך שכאשר אתם נכנסים לחנות פיזית המוכרת בגדי נשים, העיצוב מסוגנן בטוב טעם והצבעים הן לבן, בז', ורוד וצבעים בהירים אחרים? ובכן, לא מעט מחשבה הושקעה בתכנון החנות בכדי שהיא תתאים לקהל הלקוחות הדומיננטי של החנות ובכך תשיג מכירות גבוהות יותר. כך בדיוק הדבר גם באפיון ותכנון אתרי אינטרנט!

תכנון חווית משתמש

חווית שימוש באתר מנסה להתקרב ככל האפשר לחוויית רכישה בחנות. אך בשונה מבחנות פיזית בה הלקוחות נעזרים בכל החושים (שמיעה: מוזיקה. הרחה: ריח טוב. תחושה: מישוש המוצר ועוד) באינטרנט אנו מוגבלים לחוש אחד בלבד וזהו כמובן חוש הראיה. חוש זה אמנם חשוב מאוד אך מעביר ללקוח רק חלק מהתמונה ועלינו לנסות להבין איך ניתן לגשר על פער זה על ידי תכנון חווית משתמש יעילה ונוחה.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כאשר אנו זוכים לביקורים באתר מכל רחבי המדינה ומשלל לקוחות פוטנציאליים בגילאים ומינים שונים, עלינו לנסות ולדבר אליהם בשפה הנכונה ביותר כך שאנו מנצלים עד תום את החוש היחיד שבא לידי ביטוי ברכישה של מוצרים או שירותים און ליין.

    כדי להצליח במשימה מורכבת זו, עלינו לאפיין את קהל לקוחותינו כהלכה:

    אפיון קהל יעד כבסיס לתכנון חווית משתמש

    אחת המשימות הקשות ביותר בעבור בעלי העסקים הנו להגדיר נכונה את קהל לקוחותיהם. ישנם תחומים בהם קהל היעד צבוע ומוגדר מטיבו (לבני נשים, משחקי ילדים), אך בכל תחומי השירותים יש קושי מאוד גדול בתפיסת מרחב הפעילות והגדרת קהל הצרכנים.

    אפיון קהל יעד הנו חלק מסך השירותים הנכללים תחת אפיון אתרים. במסגרת האפיון של קהל הרוכשים הפוטנציאליים בעסק, על המאפיין לזהות את החזקות והחולשות של בעל העסק ולהבין מי הוא הלקוח בעל הסבירות הגבוהה ביותר לבצע רכישה בסופו של תהליך.

    כאשר קהל היעד לעסק מאופיין כהלכה, ניתן להיעזר בתוצאותיו בכדי לתכנן את יתר האתר עם דגש על חווית המשתמש שנציע ללקוחות.

    תכנון חווית משתמש נכונה:

    במידה ואנו יודעים מי הם לקוחותינו, ניתן לתכנן עבורם אתר מושלם! כך לדוגמה:

    • קהל בוגר: צבעים עדינים ומרגיעים | קהל צעיר: צבעים בהירים וצבעוניים.
    • קהל רציני: עיצוב סולידי ומבוסס | קהל תוסס: עיצוב דינמי וחווייתי.
    • קהל גברי: עיצוב בצבעי כחול, אפור, שחור | קהל נשי: עיצוב בצבעי תכלת, ורוד, אדום.
    • ועוד…

    אלו מספר מצומצם של דוגמאות, אך ניתן להבין את הנושא לעומק לפי קהלי היעד הבאים:

    • נשים > צעירות > בגיל תיכון > חסרות סבלנות.
    • גברים > בני 30+ > אקדמאים > עובדים > בעלי משפחות.

    נתונים אלו יכולים לקבוע עבורנו מהו סגנון האתר המועדף, אילו צבעים נכונים, מה הניווט הנכון ועוד וכל זאת בהתאם להרגלים ולאופי הצריכה של קהלי היעד שלנו.

    לסיכום,

    זו לא חכמה לתכנן חווית משתמש לאחר שאנו יודעים מי הם קהל היעד שלנו. אך, יש להשיק מאמץ רב להשגת אפיון קהל יעד מדויק שאכן יכווין אותנו לכיוון הנכון והמדויק לעסק שלנו. מעוניינים בעזרה בתהליך זה? אתם מוזמנים לפנות אלינו ואנו נשמח לעזור!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן