fbpx

אין לכם אתר אינטרנט ומרגישים שהגיע הזמן לבנות אחד לעצמכם? מזל טוב! כעת עליכם להתחיל להבין מה אתם רוצים באתר, איך ברצונכם שהאתר יראה, את מי האתר ישרת ובאילו תנאים ועוד ועוד הגדרות נוספות. מדריך זה יעזור לכם עם תהליך תכנון האתר על ידי הצגת השלבים השונים לפי סדר כרונולוגי.

תכנון אתרי אינטרנט – שלב אחר שלב

דגש: מדריך זה איננו תחליף לעבודה יסודית של איש מקצוע!

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    להלן שלבי התכנון לאתר אינטרנט:

    1. קבלת החלטה על בניית אתר.
    2. חשיבה עצמאית על האתר הרצוי.
    3. אפיון האתר לפי השלבים הבאים:
    4. הכנת תקציב לצורך בניית האתר.
    5. יציאה למכרז בין מפתחים שונים.
    6. בחירת איש פיתוח וניהול העבודה.

    שלבים אלו אינם עוזרים לכם יתר על המידה. לכן, אנו נרחיב כעת על כל שלב ושלב בכדי שתצליחו להפיק ממאמר זה את המרב, יצאנו לדרך!

    קבלת החלטה על בניית אתר:

    יש שיאמרו שקבלת החלטה על בניית האתר איננו שלב בתהליך התכנון של אתר אינטרנט. בפועל, זהו אולי השלב החשוב והעיקרי בתהליך כולו! קבלת החלטה על בניית אתר חדש תתבסס לרוב על ידי תפיסת הצורך באתר אינטרנט ולרבים לוקח לא מעט זמן להבין את הערך הגבוהה של אתר אינטרנט בעולם המודרני.

    חשיבה עצמאית על האתר הרצוי:

    עם קבלת החלטה על בניית אתר, עליכם להתחיל לחשוב עצמאית מה יהיה באתר זה ואיך הוא צפוי להיראות. אחד הדרכים הטובים ביותר לצאת לדרך בבניית אתר הנו על ידי היכרות עם האתרים של המתחרים ועל ידי איתור אתרים אחרים שאהבתם ועל בסיסם ניתן יהיה לתכנן את האתר העתידי שלכם.

    אפיון האתר בארבעה שלבים:

    תהליך אפיון אתר יעשה לרוב על ידי איש מקצוע. אך, יש רבים שמתכננים את האתר שלהם בכוחות עצמם. כדי לתכנן אתר אינטרנט עצמאית, יש לשאול מגוון רחב של שאלות כדוגמת "מי הם לקוחותינו?", "מה הלקוחות שלנו מחפשים?" ועוד..

    מרבית רוכשי האתרים מטילים אחריות זו על חברת בניית האתרים וזו בתורה עושה כל שנדרש להקל על עבודתם בבניית האתר ולאו בהכרח לטובתו של הלקוח. במידה ואתם מעוניינים לפעול בחכמה, אפיינו לעצמכם את האתר הרצוי טרם הגיעכם לחברות הפיתוח ואו שכרו איש מקצוע לשם כך (אנו ממליצים כמובן על עצמנו!)..

    הכנת תקציב לצורך בניית האתר:

    אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך תכנון אתרי אינטרנט הנו כמובן הגדרת התקציב הרצוי להשקעה. כיום, ניתן לבנות אתרי אינטרנט באלפי שקלים בודדים ואפילו בחינם (התוצאה בהתאם!) ואו לבנות אתרי אינטרנט בהשקעות משמעותיות יותר ולקבל תמורה הולמת יותר.

    התקציב צריך לכלול מספר פרמטרים:

    • עלויות דומיין ושרת.
    • עלויות ניהול / תחזוקה.
    • עלויות עיצוב אתר.
    • עלויות פיתוח אתר.

    יציאה למכרז בין מפתחים שונים:

    במידה ואפיינתם את האתר כהלכה, תוכלו לצאת למכרז בין מספר רב של אנשי מקצוע בכדי לנסות ולהשיג את המחיר הטוב ביותר. כידוע, יש לכם תקציב לכל שלב ושלב בתהליך ולכן יהיה לכם יכולת לנתב יותר כסף לשלב מסוים על פני שלב אחר בהתאם לרצונכם. ישנם מספר אתרים שדרכם ניתן לפרסם מכרז פתוח למפתחים ומעצבי אתרים ותהליך המכרז אורך לרוב כשבועיים בלבד.

    בחירת איש פיתוח וניהול העבודה:

    המציע הנמוך והמשכנע ביותר במכרז יזכה בתקציב לפיתוח אתר האינטרנט שלכם! כעת, עליכם להתאזר בסבלנות מאחר ותהליך בניית אתר יכולה להימשך שבועות עד חודשים רבים בהתאם לטיב הפיתוח הנדרש לכם. אך, כבעלי האתר הצפוי, אסור לכם לחכות בשקט ועליכם לקחת על עצמכם משימה אקטיבית לניהול העבודה ומעקב תמידי אחר ההתקדמות בעבודות האתר.

    לסיכום,

    תכנון אתרי אינטרנט דורש ניסיון רב. תכנון אתרי אינטרנט מחייב לא מעט עבודה ויכולת מיקוח ולכן במרבית המקרים יש עדיפות לייצוא העבודה החוצה לאנשי המקצוע שמתמחים בניהול פרויקטים לבניית אתרי אינטרנט. במידה ואתם רוצים להתייעץ עמנו בנושא ואו לדרוש בשירותינו, אתם מוזמנים לפנות אלינו ואנו נשמח לחזור אליכם בהקדם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן