fbpx

אנו מאפיינים לא מעט אפיוני אתרים מידי שנה, המטרה שלנו בכל אחד מהאפיונים הללו להעביר מסר מדויק ומפורט לצוות הפיתוח שיבנה את האתר ואו האפליקציה בפועל. אנו יכולים לכתוב הררי טקסט אך המפתחים לא ממש יבינו אותנו. לכן, אנו לא מסתפקים בתיאור כתוב אלא מאיירים את מבנה האתר ומשרטטים בדיאגרמה את תהליכי הזרימה באתר לחיבור הטקסט לאלמנטים ויזואליים שניתן להבין בקלות.

שרטוט מבנה אתר אינטרנט

כאשר לקוח מבקש מאיתנו לאפיין עבורו את האתר החדש ואו לתכנן את האפליקציה המתוכננת, עלינו לחלק את עבודתנו על פני ארבעה שלבים:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. אפיון קהל יעד לאתר/אפליקציה.
    2. אפיון עיצוב לאתר/אפליקציה.
    3. אפיון טכני לאתר/אפליקציה.
    4. אפיון אלגוריתם לאתר/אפליקציה.

    הדיאגרמה של זרימת התנועה באתר ואיור מבנה המסכים באתר/אפליקציה מעולים לחיבור בין השלבים 2 ו-3 בתהליך האפיון.

    איך משרטטים ואו מאיירים אתר או אפליקציה?

    אפיון אתר לעולם יתחיל בפירוט מצומצם ומדויק של רצונות המזמין, יעדי האתר/האפליקציה והגדרות גלובליות לפיתוח האתר כדוגמת סוג הפיתוח, שפת המערכת, המודל העסקי ועוד. מיד לאחר מכן, אנו נדרש להציג דיאגרמה מסודרת של התנועה באתר. שרטוט זה יכלול תנועה לוגית כאשר בכל נקודה ונקודה נסמל במזהה ייחודי כדוגמת A1/A2 ועוד..

    לאחר שבנינו את המסגרת של האפיון ונתנו למפתחים להבין מה צפוי להתרחש באתר ואו באפליקציה, ניתן לעצור ולעבור לאיור המסכים השונים:

    איור מסכי אפליקציה או אתר מאפשר לנו להציג למפתחים את מבנה האתר מבלי להתערב בעבודתו של מעצב האתר/האפליקציה. אנו בעצם נאייר מסך אחר מסך בהתאם למה שהוצג בתרשים הזרימה שתיארנו מעלה וכך בעצם אנו מאפשרים למפתחים להבין מה רואה ומרגיש הגולש בכל נקודה ונקודה בזרימה באתר.

    את המסכים השונים אנו נציב בתוך טבלאות הכוללות שם איור (מזהה ייחודי: A1/A2) לזיהוי מהיר מצד המפתחים. כאשר בצדו השני של הטבלה אנו נתייחס בטקסט למה שניתן לראות באיור.

    התיאור כולל שלושה מרכיבים שונים:

    1. מה קורה מאחורי הקלעים במסך המוצג.
    2. מה רואה המשתמש בטעינת המסך המוצג.
    3. מה מתרחש בעת ביצוע פעולה במסך המוצג.

    כפי שניתן להבין, אנו לא משאירים מקום לניחוש ואו בלבול מצד המפתחים..

    לסיכום,

    נדרשים לפיתוח אתר או אפליקציה, רוצים למנוע טעויות ואי הבנות ואולי אפילו לחסוך כסף רב בתהליך? אפיון אתר המבוסס על איור, שרטוט ותיאור טקסטואלי מבטיח שאתם תדעו מראש מה תקבלו ומצד שני המפתחים יכולים להגיש הצעת מחיר ראלית ולהתחייב לכל הנאמר באפיון. פנו אלינו ללמוד עוד אודות אפיון אתרים ולאחר מכן תוכלו לשכור את שירותנו במידה ושכנענו אתכם במקצועיותנו. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן