fbpx

הידעתם שכחצי מעבודות הפיתוח בישראל מיוצאות לחו"ל? כן, גם החברות הישראליות והמוכרות ביותר מחזיקות בקשרים עם חברות מקומיות במזרח אירופה ודרום אסיה! הסיבה לכך היא כמובן העובדה ששכרם של עובדים במדינות אלו נמוך בעד 80% מעלויות שכרם של מפתחים ישראליים. אם כך, למה לא לפנות ישירות לחברות אלו בחו"ל? ועל כך במאמר זה.

פיתוח אתרים ואפליקציות בחו"ל

נושא הייצוא של עבודות פיתוח אתר ואו עבודות פיתוח אפליקציה לחו"ל הנו מורכב למדי, לכן חילקנו את המאמר למספר חלקים:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. למה זול יותר לפתח אתר או אפליקציה בחו"ל?
    2. איך מפתחים אתר או אפליקציה בחו"ל?
    3. כמה עולה לפתח אתר או אפליקציה בחו"ל?
    4. האם כדאי לפתח אתר או אפליקציה בחו"ל?
    5. איך יוצאים לדרך?

    בואו נעבור שלב שלב ונציג את הנושא ואת המלצותינו,

    למה זול יותר לפתח אתר או אפליקציה בחו"ל?

    כאשר מבצעים השוואת מחיר למוצר מדף בין מדינות, מזהים לרוב שמדינת ישראל יקרה ביחס למדינות אחרות ומסיבות רבות. (מסים, שינוע..). לעומת זאת, כאשר מבצעים השוואת מחירים לעלויות פיתוח, השינויים במחירים דרמטיים אף יותר וזאת משום שכל עבודת הפיתוח תלויה בשעות עבודה של עובדים. עלויות הפיתוח הן נגזרות של עלויות החזקת עובדים, עלויות החזקת משרדים וכן הלאה..

    כאשר אנו מעוניינים לפתח אתר או אפליקציה בישראל, המפתח הממוצע משתכר כ-16,000 ש"ח בחודש. זאת כאשר במדינות מזרח אירופה ודרום אסיה, השכר עומד על 2,000 ש"ח לערך. כלומר, כבר בשלב ההתחלה ניתן לשלם 1/8 (16%) בלבד מסך עלויות הפיתוח הזהות בישראל.

    למרות היכולת להוזיל עלויות עד כדי מחירים מגוחכים, אנו נעדיף לוותר על פיתוח בהודו ומדינות דרום אסיה לטובת פיתוח במדינות מזרח אירופה כדוגמת: אוקריאנה, מולדובה, רוסיה, בלרוס לצד מדינות כדוגמת קזחסטן אשר העובדים בהם נוחים יותר לתקשורת ורמת העבודה שלהם (דייקנות, עמידה ביעדים) גבוהה יותר.

    איך מפתחים אתר או אפליקציה בחו"ל?

    כדי לפתח אתר או אפליקציה במדינה זרה, עלינו להתמודד עם לא מעט מורכבויות:

    • מחסום שפה – התמודדות עם שפה זרה.
    • מחסום תרבות – התמודדות עם תרבות שונה.
    • מחסום מרחק – התמודדות עם ניהול בשלט רחוק.
    • מחסום ימי פיתוח – התמודדות עם ימי פיתוח שונים.

    אך הבעיה הקשה ביותר הנה לאתר את חברת הפיתוח שאכן תעמוד בדרישות שלכם ותספק את המענה לצרכים שלכם. כלומר, עלינו לאתר בראש ובראשונה חברה אשר כבר מספקת שירותים אלו בהצלחה לחברות ישראליות מקומיות ואו לגורמים נוספים בעולם וזאת כהוכחה לכדאיותה ההתקשרות עמם.

    לאחר שאיתרנו חברה מתאימה, עלינו להכין אפיון טכני לאתר ואו אפיון אפליקציה בעזרת איש מקצוע (אתם מוזמנים לפנות אלינו!) ובמסגרת מסמך אפיון זה, יכללו כלל הפרמטרים השונים שנדרשים על ידכם בפרויקט. מסמך האפיון נועד בעצם להעביר את הדרישות שלכם בצורה מאוד מסודרת וברורה להבנה וזאת על בסיס מספר מערכים:

    • אפיון טקסטואלי של הדרישות.
    • איור מסכי האתר או האפליקציה.
    • שרטוט הזרימה/התקשורת באתר או באפליקציה.

    בהינתן שיש לכם אפיון אתר מקצועי, הרי שאתם יכולים להעבירו לתרגום על ידי מתרגם בשפה הרלוונטית בכדי שלאחר מכן תוכלו לקבל הצעת מחיר ולצאת לדרך..

    כמה עולה לפתח אתר או אפליקציה בחו"ל?

    אמנם עלויות העובדים בחו"ל נמוכות משמעותית, אך כדי להצליח במשימה, יש לקחת בחשבון מספר גורמים מתווכים בדרך:

    1. עלויות אפיון של אתר או אפליקציה.
    2. עלויות תרגום אפיון של אתר או אפליקציה.
    3. עלויות טיסה ליעד הפיתוח (פרויקטים מורכבים).
    4. עלויות ניהול פרויקט מצד גורם ישראלי.
    5. עלויות חריגות בפיתוח (בכל פרויקט).

    על סמך חמשת הגורמים מעלה, יש לקחת בחשבון שעלות הפיתוח צפויה להיות זולה מזו שתשלמו לכלל יתר אנשי המקצוע בתהליך. כלומר, אתם צפויים להיערך להוצאות כפולות ואף יותר מעלות הפיתוח (הזולה מאוד!) בפועל ועדיף לשלם סכומים אלו על פני קבלת מוצר לא רלוונטי בסוף התהליך.

    האם כדאי לפתח אתר או אפליקציה בחו"ל?

    חד משמעית כן. בעולם החדש, אין שום משמעות למיקום הפיתוח כל עוד המפתחים עמלים ומפתחים את המערכת/אתר/אפליקציה בדיוק כפי שהגדרנו להם במסמך האפיון. כמו שחברות גדולות מעבירות עבודה רבה לקבלני משנה בכל רחבי העולם, כך גם אתם יכולים לעשות זאת במידה ותפעלו בצורה מסודרת ומכך שתחסכו כסף רב.

    מניסיוננו, גם לאחר תשלום למאפיין, לתרגומן, למנהל פרויקט וכן הלאה.. עדיין עלויות הפיתוח זולות בכ-50% מאלו המוכרות בישראל. יתרה מכך, ישנם מנהלי פרויקטים בשפות הנדרשות שמתפקדים גם כמתורגמנים וגם מנפיקים חשבוניות מס כחוק בישראל מה שמאפשר קיזוז מס בדיוק כפי שהייתם זכאים לו בפיתוח בישראל.

    איך יוצאים לדרך?

    השלב הראשון בתהליך הוא הכנת תכנית עסקית והיערכות כלכלית להוצאות הנדרשות. לאחר מכן, אתם מוזמנים לפנות אלינו לחלוקת המשאבים ולאפיון הדרישות שלכם ואנו כבר נחבר אתכם לחברות מוכרות ומוסמכות בעולם דרך מנהלי פרויקטים מקומיים ובתלות במכרז להבטחת המחירים ההוגנים ביותר.

    רוצים לדעת עוד? מעוניינים להתקדם? פנו אלינו ואנו נשמח לעזור לכם בכל שלב ושלב. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן