fbpx

מעוניינים לבנות אתר אינטרנט רב עצמה לעסק? שוקלים להקים סטארטאפ המחייב אתר אינטרנט עם אפשרויות מתקדמות ויוצאות דופן? או שאולי אתם סתם רוצים לבנות אתר אינטרנט סטנדרטי לפעילות העסקית שלכם? הגעתם למקום הנכון. מאמר זה סוקר את האופן בו אנו מנהלים את תהליך בניית האתר והדרכים לחסוך כסף.

ניהול בניית אתר אינטרנט

בעידן בו אתר אינטרנט איננו עוד אפשרות אלא הכרח. אי אפשר לברוח עוד מהאחריות הגדולה בבניית אתר אינטרנט שתייצג את הפעילות העסקית. בשונה מפעילות עסקית בעבר, כיום אנו צריכים להציג את כל היתרונות שלנו בגאווה רבה לכלל הציבור לראות ואחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי בניית אתר אינטרנט ייחודי ואו הענקת שירותים יוצאי דופן כבר און ליין.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    הבעיה היא, שרוב מוחלט מבעלי העסקים כלל אינו מחזיק בכישורים לנהל פרויקט לבניית אתר. גם הטכנולוגיים שבינינו אינם בהכרח עוקבים באדיקות אחר הטרנדים המתחלפים, אחר המורכבויות החדשות ומגוון פרמטרים נוספים. יתרה מכך, גם אלו שמבינים מעט אינטרנט אינם בהכרח יודעים איך לנהל שיח ולהדריך מעצבי אתרים ואו בוני אתרים שיפעלו על פי רצונו. לכן, ברוב המקרים מומלץ לשכור איש מקצוע לניהול הפרויקט.

    תהליך ניהול בניית אתר אינטרנט:

    כשמדברים על תהליך בניית אתר אינטרנט, אפשר להתייחס לאיך זה אמור להיראות ואו איך זה נראה בפועל.. בדרך כלל תהליך בניית אתרים נעשה ב"זרימה", באים לחברת בניית אתרים והם מציעים הצעת מחיר ובונים אתר שעונה פחות או יותר על הצרכים שלנו. זה כמובן עובד אך ורק כאשר אנו דורשים אתר יחסית פשוט (מיניסייט / עמוד נחיתה) אך, כאשר אנו רוצים לבנות אתר מקצועי שיעניק קצת מעבר למידע, יש צורך בפעולות מסודרות בהרבה ועל כך אנו נדבר במאמר זה,

    להלן שלבי בניית אתר אינטרנט:

    1. פגישת היכרות בין לקוח למנהל פרויקט.
    2. אפיון קהל יעד לאתר ולעסק בכלל.
    3. אפיון עיצוב מתאים לקהל יעד ולעסק.
    4. אפיון מערכות נדרשות ומאפייניהם.
    5. השלמת האפיון ויציאה למכרז חיצוני.
    6. בחירת אנשי מקצוע לפי ניסיון ומחיר.
    7. ניהול אנשי המקצוע עד למסירת האתר.

    נעבור כעת בקצרה על התהליך,

    פגישת היכרות בין לקוח למנהל פרויקט:

    כאשר בוחרים איש מקצוע שינהל עבורנו את תהליך בניית האתר על מרכיביו הרבים. חשוב שתהיה כימיה טובה והקשבה מהצד שלו. חיוני מאוד שאיש המקצוע יבין את הצרכים שלכם ויתחבר לרעיון שמאחורי האתר. ככל שאיש המקצוע יהיה מתאים יותר אליכם, כך סביר להניח שתהיו מרוצים יותר בתום התהליך.

    אפיון קהל יעד לאתר ולעסק בכלל:

    לכל עסק יש קהל יעד אליו הוא פונה. אפיון קהל יעד באתר אינטרנט חיוני מאחר ועלינו לדבר בשפה הנכונה ולהתייחס לקהל היעד בכבוד הראוי לו. כך לדוגמא, יש קהלי יעד הנדרשים להרשמה, אחרים שרוצים להרגיש בטוחים ובמרבית המקרים עלינו רק להעביר את המסר אליהם בצורה הנכונה.

    אפיון עיצוב מתאים לקהל יעד ולעסק:

    כידוע יש מגוון סוגי אתרים וכולם נראים שונים זה מזה. עיצוב אתר מבוסס פעמים רבות על אפיון קהל יעד. אך במידה ופועלים בצורה מקצועית עד הסוף, אנו מקדישים לעיצוב אפיון משל עצמו. אפיון עיצוב אתר מתייחס לצרכים השונים של העסק וקהל היעד ומבסס את הצבעים, צורות, פונטים, מבנה האתר ועוד בצורה מסודרת ומובנת להפליא.

    אפיון מערכות נדרשות ומאפייניהם:

    מערכת אתר תדמית או אתר מידע קטן איננה מורכבת לאפיון ולכן במקרים לא מעטים אף נדלג על שלב זה. אך, במידה ואנו רוצים לאפיין אתר טיפה מורכב, הרי שעלינו לעצור ולאפיין את הצרכים שלנו כך שנוכל להמיר אותם לרכיבים באתר ולהציע ללקוחות שלנו את השירות הטוב ביותר.

    השלמת האפיון ויציאה למכרז חיצוני:

    האפיון מושלם כאשר יש בידינו גם אפיון טכני לאתר. אפיון טכני לאתר מסביר היכן כל אלמנט צריך להיות ואיך האלמנטים השונים יפעלו זה עם זה. במקרים מסוימים, לא רק שצריך אפיון טכני מקצועי, אלא שיש צורך באפיון ייחודי ומורכב יותר שנקרא אפיון אלגוריתמים לאתר. אפיון זה מתייחס לאופן בו פועלים רכיבים (סיבה ותוצאה).

    כאשר הכל מוכן וארוז יפה, ניתן לפתוח מכרז לאנשי מקצוע רבים כאשר לכולם ברור מה נדרש מהם ועליהם יהיה להציע הצעת מחיר ברורה ונכונה. כאשר יש לנו אפיון, אנו יכולים לבצע השוואת מחירים בפועל ובכך אנו חוסכים סכומי כסף גדולים!

    בחירת אנשי מקצוע לפי ניסיון ומחיר:

    במכרז ממוצע לבניית אתר אינטרנט משתתפים כמה עשרות עסקים קטנים ובינוניים. עסקים אלו רעבים לעבודה ומתחרים זה בזה על הפרויקט שלכם. את הבחירה באנשי המקצוע עושים על פי הניסיון המוכח שיש בידיהם ועל פי המחיר הרצוי על העבודה (זול מיד נפסל, יקר מידי נפסל). עם בחירת איש מקצוע אנו גם יודעים להאריך טווח זמן לגמר העבודה.

    ניהול אנשי המקצוע עד למסירת האתר.

    העבודה הקשה בניהול פרויקט היא לוודא שהצוות שבחרנו עובד נכון ועומד בזמנים. ניהול עובדים בשלט רחוק אינו קל ולכן על מנהל הפרויקט להחזיק אילו מושכות שנדרשות לו בכדי להבטיח הצלחת הפרויקט. אנו לדוגמא אוהבים להחיל קנסות על איחורים ומחייבים לקיים את העבודה על שרת פיתוח משלנו שמאפשר מעקב מדויק אחר העבודה.

    לסיכום,

    נדרשים לאיש ניהול בניית אתר אינטרנט? רוצים שאנו נעזור לכם במלאכה? אתם מוזמנים לפנות אלינו בכדי ללמוד על שיטות העבודה שלנו וכמובן לבדוק האם אתם אכן נדרשים לניהול פרויקט או שמה תידרשו רק לאפיון מקצועי ומדויק שיפתור עבורכם את מרבית הבעיות..

    1 thoughts on “ניהול בניית אתר אינטרנט: אפיון, בניית תקציב, מכרז וניהול פרויקטים באינטרנט!

    1. משה גבאי says:

      בוקר טוב,

      שמי משה ואני מנהל השיווק של המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע,
      אנו מחפשים איש/חברה שתשמש כיועץ להליך הקמת אתר חדש שאנו רוצים להתחיל בקרוב:

      כלומר מישהו שיוכל לבצע סבב שיחות פנימיות פה להבנת הצרכים, סקירת האתר הקיים, עריכת אפיון וסיוע בבחירת החברה שבסופו של דבר תעצב ו/או תקים את האתר בפועל, כשהיועץ נשאר ללוות את התהליך עד שהאתר החדש יהיה באוויר, כביקורת חיצונית להליך הקמת האתר החדש…

      ידוע אתם מספקים שירות כזה?

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן