fbpx

מה עושים כשיש לנו רעיון מעולה אך אנו לא יודעים ואו לא יכולים לפתח את הרעיון בכוחות עצמנו? איך אנו יכולים להציג את הרעיון לאדם זר מבלי שיגנוב מאיתנו את הרעיון וייעשה זאת בעצמו? ובכן, אנו נציג לו מסמך אפיון ראשוני בלבד ולא נפרט את דרישותינו בצורה כזו שתאפשר לו להבין את המוצר המושלם.

מסמך אפיון ראשוני:

רוב מוחלט של האפיונים לפיתוח נחשבים כמסמכי אפיון ראשוניים בלבד. זאת לא בגלל שהלקוחות מפחדים על הרעיון שלהם, אלא פשוט מאחר והם לא השקיעו את הזמן הנדרש בכדי להכין אפיון מלא ומדוקדק של הרעיון שלהם. מסמך אפיון ראשוני הנו מסמך הכולל את הפרטים הבאים:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    • כותרת לפרויקט/אתר/אפליקציה.
    • תיאור הפרויקט/אתר/אפליקציה.
    • הסברים נוספים אודות מרכיבים:
      • מה הפרויקט מציע?
      • איך הפרויקט יבוא לידי ביטוי?
      • אילו פרטים חייבים להיות בו?
      • ועוד..

    כלל הפרמטרים שיופיעו במסמך אפיון ראשוני יהיו רעיוניים ואולי אפילו עיצוביים אך לא ממש יכילו את המורכבויות שבפיתוח הרעיון למציאות.

    בצורה זו, ניתן להציג את הרעיון ולנסות להעביר את המתחולל במוחכם באמצעות מסמך עשוי נייר שיהווה בסיס לפיתוח של הפרויקט כולו. על מסמך אפיון ראשוני לא חייבים להחתים הסכם סודיות (NDA) ואין צורך לדאוג מגניבת הרעיון ואו מכך שלא תוכלו לרשום פטנט עתידי על הקוד שיצרתם בתהליך..

    איך כותבים מסמך אפיון ראשוני?

    כתיבת אפיון ראשוני אינה מורכבת ואין צורך בסיוע של איש מקצוע. תפקידכם לקחת את הרעיון המופשט בראשכם ולנסות לתארו בצורה כמה שיותר מדויקת אך מתומצתת על גבי מסמך נייר. מסמך אפיון ראשוני לא צריך להיות מעל 2 עמודי טקסט וזאת כדי לצמצם את המידע למינימום הנדרש מבלי לצלול לפרטים הקטנים ביותר..

    מסמך אפיון פונקציונלי (טכני):

    בשונה ממסמך אפיון ראשוני, מסמך אפיון פונקציונלי כבר כולל פירוט מלא ומדויק לכל פעולה ולכל אלגוריתם שצריך לפעול ברקע בכדי להשלים את הפרויקט. מדובר בעצם במסמך המונה עשרות עד מאות עמודים וכולל התייחסות לכל פרט ופרט הן ברמת העיצוב והן ברמת התכנה מאחורי הקלעים.

    לפני שמציגים מסמך אפיון פונקציונלי לגורם זר, יש להחתימו על הסכם סודיות לפיתוח אתר וזאת כדי לשמור על לוח זמנים ברור בו המפתח בעצם מוכיח שנחשף לרעיון לאחר שאתם יצרתם אותו וכעת אינו יכול לעשות כל שימוש במידע המופיע על גבי האפיון ואו למנוע מכם לרשום פטנט על הפיתוח הנדרש.

    מסמך אפיון פונקציונלי אינו רעיון תאורטי ואו רעיון מופשט אלא הדרכה מפורטת ומדויקת לפיתוח הנדרש. מדובר בעצם במה שקרוי בעולם התכנה "מסמך דרישות" לפיתוח. בעזרת מסמך זה, מפתח יכול להעריך זמני פיתוח, עלויות פיתוח ולצאת לדרך..

    איך כותבים מסמך אפיון פונקציונלי?

    כתיבת מסמך אפיון טכני כבר מורכבת מאוד ודורשת ידע רב. אמנם לא חייבים להיות מהנדסי תכנה בכדי לכתוב אפיון טכני (אנו לא בונים אלא רק מציגים דרישות..), אך עדיין עלינו להבין את מגבלות הפיתוח וכמובן להבין את הלוגיקה שעל בסיסה הפרויקט שלנו יפותח בסופו של דבר.

    לסיכום,

    מעוניינים בסיוע בכתיבת אפיון ראשוני או פונקציונלי? הגעתם למקום הנכון. אנו מתמחים בשירותי אפיון אתרים ואפליקציות ויכולים לדאוג שתגיעו לתוצאות הטובות ביותר בעלויות הנמוכות ביותר וזאת על ידי ניהול מכרז מבוסס אפיון עבורכם לאיתור חברת הפיתוח הזולה והמשתלמת ביותר. פנו אלינו להתייעצות ללא כל התחייבות ואו עלות. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן