fbpx

כמאפייני אתרים, אנו נתקלים בכ-50% מהמקרים בלקוחות שאין להם מודל עסקי לאתר ואו לאפליקציה שברצונם לפתח. במקרים אלו, אנו מעדיפים להגיד להם לחזור אלינו כאשר יש להם תכנית עסקית מסודרת שעל בסיסה ניתן וראוי להשקיע את הכסף הדרוש להצלחה. אבל למה זה כה חיוני? איך מתכננים מודל עסקי לאתר אינטרנט? הכל במאמר זה.

מודל עסקי לאתר אינטרנט

אנו לא סתם מפתחים אתר אינטרנט ואו אפליקציה, לרוב יש לנו יעד כלשהו שברצוננו להשיג:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    • תדמית לעסק.
    • גידול במספר הפניות לעסק.
    • מכירת מוצרים ברשת.
    • רווחים ישירים.
      • רווחים מפרסום.
      • רווחים ממנויים.
      • רווחים משיתופי פעולה.
      • רווחים מאקזיט.
    • ועוד..

    אין זה משנה מה היעד שאתם רוצים להשיג, עליכם להגדיר זאת מראש ולנסות לבנות את המודל שיאפשר לכם לעמוד ביעד זה. כלומר, במידה ואתם מעוניינים להרוויח ממכירת מוצרים, עליכם להגדיר את הרווח הרצוי בשנה הראשונה ולבחון כמה עסקאות עליכם לקיים בכדי לעמוד ביעד זה. במקרים רבים, מעבר לעלויות פיתוח אתר/אפליקציה, יש גם עלויות שיווק ופרסום שהן הוצאות שוטפות שיש לקחת בחשבון.

    למה חשוב שיהיה לכם ומדל עסקי לאתר?

    במידה ויש לכם מודל עסקי נכון ומדויק, ניתן יהיה לחזות הצלחה וכישלון ברמה סבירה שתאפשר לכם לבצע שינויים והתאמות עם תחילת תקופת ההרצה ובכך להגדיל את סיכוייכם להצלחה. יתרה מכך, ככל שעלויות הפיתוח והשיווק גדולות יותר הרי שהמשמעות של מודל העסקי לאתר גדלה.

    איך מתכננים ומאפיינים תכנית עסקית לאתר אינטרנט?

    כדי לתכנן מודל עסקי לאתר אינטרנט ואו אפליקציה, עלינו לענות על השאלות הבאות:

    • מה המוצר שלנו ולאילו קהלים אנו פונים?
    • מי הם המתחרים שלנו ובמה אנו טובים יותר?
    • מה הם עלויות התחרות והאם נוכל לעמוד בהם?
    • מה יוגדר כהצלחה בשנה הראשונה, השנייה והשלישית?
    • איך אנו מתכננים לגדול בטווח הזמן הנראה לעין?

    במידה ונענה על שאלות אלו, נוכל בעצם להבין טוב יותר מי אנחנו ומה אנו מציעים. בצורה זו, נוכל לאפיין אתר שהולם במדויק את קהל הלקוחות הפוטנציאלי ומכך גם שסיכויינו להצליח גדלים. אך חשוב אפילו מכך, תכנון נכון בראשית הדרך מבטיח שנוכל להתרחב ולהמשיך לגדול גם מעבר לשנה שנתיים הראשונות וזה מבטיח שההשקעה הגדולה בעלויות האפיון והפיתוח אכן יצדיקו את עצמן.

    איך מודל עסקי בא לידי ביטוי באפיון אתר?

    כאשר פונה אלינו לקוח עם תכנית עסקית לאתר אינטרנט ואו לאפליקציה, אנו יודעים שהוא חשב על כלל הפרמטרים ורמת הבשלות שלו גבוהה. מכך, שנוכל לאפיין את האתר/אפליקציה בצורה המקצועית והמדויקת ביותר. אפיון זה יכלול את כלל הרכיבים שיאפשרו לנו להרוויח כסף.

    דוגמה:

    פיתוח אתר אינטרנט המעניק שירותי תיווך בין מוכרים ורוכשים בתחום כלשהו, באפיון אתר אינטרנט זה, יהיה עלינו לבנות מערך של סליקת כרטיסי אשראי, מערכת של אימות פרטי משתמשים, מערכת של אבטחת מידע וסודיות לצד תכנון מבנה ידידותי ונוח לשימוש. כך, ביכולתנו להבטיח שבעל האתר גורף רווחי תיווך באופן אוטומטי ובהצלחה רבה.

    לעומת זאת, כאשר פונה אלינו לקוח ללא תכנית עסקית לאתר אינטרנט ואו אפליקציה, אנו יודעים שחסרים פרטי מידע רבים שעלולים לגרום לפרויקט להיות לא כלכלי עבור הלקוח ואו להפוך למטרד גדול עבורנו בהיעדר תשובות מדויקות מצד הלקוח וזאת אנו לא כל כך רוצים.

    דוגמה:

    פיתוח אפליקציה המאפשרת להעביר מסרים מוצפנים מאדם אחד לחברו. הרעיון על פניו נחמד והגיוני (במיוחד אם יש נישה ייחודית ואו ערך מוסף חדש..) אך ללא הסבר לאופן גביית כספים, ללא הסבר לאופן איתור חברים, ללא הסבר לאופן ניהול שרתי התקשורת והצפנתן, אנו נמצא עצמנו ללא אפליקציה ראויה לשימוש וחבל.

    כלומר, הרעיון יכול להיות טוב אך ללא מודל כלכלי ברור, אין טעם לצאת לדרך ולהשקיע סכומים ניכרים על אפיון אתרים ואו פיתוחם.

    לסיכום,

    מודל עסקי לאתר אינטרנט ואפליקציה דומה במאפייניה לתכנית עסקית רגילה אך השוני בה הנו בכך שיש להתייחס לטכנולוגיה ולתחרות מכל העולם. בהיעדר ידע טכנולוגי מספק קשה להכין מודל עסקי בר קיימה. לכן, אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו לקבלת סיוע ללא עלות וללא התחייבות בהכנת המודל העסקי כך שתגיעו לשלבי הפיתוח מוכנים ובשלים כנדרש. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן