fbpx

מאחר ואנו עוסקים במרבית זמננו בכתיבת אפיונים שונים, אנו נתקלים בשאלות מגוונות. שאלה נפוצה היא, האם ניתן לדלג על האפיון? ובכן, התשובה היא שכן. אך, כמובן שעל כך תשלמו ביוקר לאחר מכן. במאמר זה אנו נסביר ואף נדגים איך אפיון אתר ואו אפיון אפליקציה מביאים לידי חיסכון בעלויות הפיתוח. מוכנים? יצאנו לדרך!

אפיון אתר = חיסכון בעלויות!

רגע לפני שנתחיל, ניישר קו: אפיון = תכנון, כפי שאנו לא בונים בית בלי תכנית אדריכלית והנדסית, כך אנו לא בונים אתר אינטרנט ואו אפליקציה מבלי שיש לנו תכנון מסודר של המוצר הרצוי. אפיון הנו מסמך שאורכו משתנה מאתר לאתר ומאפליקציה לאפליקציה ובו יש פירוט של המוצר הרצוי כאשר הוא מפורט לפרטי פרטים תוך התייחסות למכלול הדרישות הנראות לעין והנסתרות מהעין. מסמך אפיון או בשמו המקצועי יותר מסמך דרישות ישמש את צוות הפיתוח כמקור מענה לכל שאלה וכהכוונה למוצר שאתם הלקוחות רוצים לקבל.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    עכשיו לנושא המאמר:

    כאשר אנו ניגשים עם רעיון מופשט (רעיון יפה אך ללא פירוט הצרכים במדויק..) לצוותי פיתוח שונים, אנו נגלה די מהר שכולם מציעים הצעות מחיר שונות לחלוטין. לעתים, המרחק בין הצעה להצעה כה משמעותי שאנו נכנסים לסחרור מידי ולא יודעים איך לקבל החלטות.

    הסיבה לטווח הרחב של הצעות המחיר הנו העובדה שכל איש מכירות בחברות הפיתוח מדמיין בראשו את המוצר שלכם בצורה שונה לגמרי. האחד, בטוח שאתם התכוונתם למוצר אחר לגמרי. השני, הבין אתכם אך תמחר גבוהה מאחר והוא עושה שימוש בטכנולוגיה מורכבת. השלישי, חושב שאתם רוצים רק חלק ממה שנדרש לכם וכן הלאה..

    בצורה זו, יש מספר אפשרויות:

    1. תקבלו מוצר שלא מתאים לדרישותיכם.
    2. תקבלו מוצר תואם אך בעלות גבוהה במיוחד.
    3. תקבלו מוצר חלקי שאין לו שימוש כלל.

    אף אחת מהאפשרויות הללו אינם רצויות ובכולן נשלם יותר מידי כסף על ערך זהה.

    איך אפיון אתר או אפליקציה חוסכים לנו כסף?

    תפקידו של מאפיין אתרים לתרגם את המתחולל בראש לקוחותיו לתוכן ויזואלי וטקסטואלי מדויק. תוכן זה יומר לערכים טכניים ואיורים שברורים לכל קורה ומוכוונים לצוותי פיתוח. מסמך אפיון מקצועי יכיל מספר ערכים שמשתלבים זה בזה בדיוק רב:

    • תיאור הרעיון בדייקנות.
    • תיאור הטכנולוגיה הרצויה.
    • איור המסכים/חלונות לדוגמה.
    • עץ תנועה בתוך האתר/אפליקציה.
    • הקשרים בין כל מסך ומסך/חלון וחלון.
    • מאפייני ניהול ובקרה.

    כאשר כלל הפרמטרים הללו מתחברים יחדיו למסמך ומקבלים את אישור מזמין האפיון, הרי שאנו יודעים שהלקוח אכן הצליח להעביר את דרישותיו כהלכה, הרי שאנו יודעים שצוותי הפיתוח יבינו בדיוק רב את הנדרש מהם, הרי שאנו יודעים שאין דרך לסטות מהדרך ולטעות בתהליך הפיתוח.

    מה שמוביל אותנו לחיסכון בכסף:

    בעזרת אפיון אתר/אפליקציה מקצועי, המרנו רעיון מופשט למוצר מדויק שניתן לפתח בידי אינספור חברות בארץ אך לא פחות חשוב מכך גם בעולם. בצורה זו, אנו יכולים לאסוף הצעות מחיר מעשרות חברות אשר כולן מתחייבות לאותו תוצאה בסופו של הפיתוח. כעת, נוכל לברור את ההצעה הזולה ביותר ולצאת לדרך תוך חיסכון של עשרות ומאות אלפי שקלים!

    מקרה אמיתי לדוגמה:

    תאריך האפיון: 25.02.2018
    סוג האפיון: אפליקציה ייחודית.
    השוואת מחירים: בעזרת מכרז מקוון.
    הצעות מחיר: 23,000-354,000 ש"ח.
    בחירת הלקוחה: הצעה בגובה 23,000 ש"ח.
    תוצאה: מאחר והאפיון מקצועי ומדויק. אין סיבה לשלם יותר מהמינימום האפשרי (תשלום עם קבלת האפליקציה).

    לסיכום,

    המרת רעיון מופשט למסמך דרישות מדויק אינו פשוט. כדי לערוך אפיון אתר ואו אפיון אפליקציה, יש צורך בידע טכנולוגי רב והבנת הלוגיקה מאחורי הקלעים של כל אתר ואפליקציה. עם זאת, מומלץ לכל יזם ולקוח לנסות לאפיין את הרצוי לבדו ורק לאחר מכן לפנות אלינו ואו אל מאפיינים אחרים. מאחר וככל שהלקוח בשל יותר עם הרעיון, כך עלויות האפיון יורדות בהתאמה.

    רוצים באפיון אתר מקצועי? רוצים באפיון אפליקציה מקצועי? פנו אלינו ונשמח לעזור לכם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן