fbpx

כאשר בונים אתר אינטרנט חדש לעסק ממוצע, אין באמת צורך באפיון מאחר והאתר עצמו צפוי להיות אתר ממוצע. לעומת זאת, כאשר בונים אתר אינטרנט ממותג לאחר עבודת תכנון ואסטרטגיה בסטודיו למיתוג, יש חובה באפיון פונקציונלי מסודר וזאת כדי שניתן יהיה להעביר כל פעולה וכל אפקט לידי צוות הפיתוח כהלכה.

אפיון אתר ממותג

גופים גדולים אשר נשענים על תדמית יוקרתית מחויבים להעביר את המותג שלהם דרך כלל אמצעי המדיה. כך לדגומה, משרד עורכי דין מוביל חייב לשמור על קו מדויק במשרדים, על גבי הניירת הכתובה וכמובן גם באתר האינטרנט המייצג את פעילות עורכי הדין בפירמה. במידה והמיתוג לא יעבור כהלכה באתר, כל התכנית האסטרטגית והשיווקית יכולה לרדת לטמיון.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כך יוצא שבמקרים רבים, סטודיו למיתוג מבצע עבודה מעולה עבור לקוחותיו אך אופן ניהול הביצוע נופל בחסר. התוצאה היא דחיות רבות במסירת האתר ועלויות רבות שלא תוכננו מראש עד להגעת האתר לרף המאושר על ידי חברת המיתוג. כמובן שיש דרך למנוע מצבים אלו והיא כמובן לבצע אפיון מדוקדק בהתאם להוראות סטודיו המיתוג ועל כך כעת.

    אפיון פונקציונלי לאתרים ממותגים

    כאשר לקוח מזמין עבודת מחקר ואסטרטגיה מחברת יחסי ציבור ומיתוג, הם נכנסים לתהליך למידה ארוך שלאחריו ישנם מסקנות ברורות לגבי אופן הצגת מזמין השירות והדרכים להעביר את המסר המזוקק לקהל לקוחותיו. במרבית חברות המיתוג, חבילת המיתוג כוללת עבודות עיצוב שמשקפות את תוצאות המחקרים שבוצעו. עד כאן הכל בסדר.

    עיצוב לאחר מיתוג כולל לא רק את הנראות אלא גם התייחסות לאפקטים שונים על גבי מסכים שונים. כך לדוגמה, ייתכן וישנם אלמנטים שמתנהגים בצורה ייחודית בזמנים שונים ואו בעת ביצוע פעולות שונות. לעתים, העיצוב כולל אלמנטים של גלילה, אלמנטים של פתיחה, אלמנטים של תצוגה ואותם לא ניתן להעביר בצורה מדויקת לצוות הפיתוח,

    אפיון פונקציונלי לאתר ממותג עושה בדיוק את זה. בעזרת אפיון מסודר, יש התייחסות לכל פרט ופרט והסבר מדויק להתרחשות האירוע תחת שלושה הגדרות:

    1. מיקומים בהם האירוע מתרחש.
    2. פעולות בהם האירוע מתרחש.
    3. תיאור מלא של האירוע המתרחש.

    בכל מקום בו יש ספקות לגבי אופן הביצוע לאירוע הייחודי, האפיון כולל רפרנס (הפניה) למקור בו ניתן לראות את האירוע מתרחש באתר אחר. זאת, כדי למנוע מקום לטעויות בטרם ניגשים לעבודת הפיתוח.

    כמה עולה לאפיין אתר ממותג?

    עלות אפיון הנה דינמית מאוד ומושפעת משעות העבודה הנדרשות ממאפיין האתר. ככלל, במהלך שנות עבודתנו במספר רב של אפיוני אתרים, ניתן לומר שטווח המחירים מושפע מגובה ההשקעה בתהליך המיתוג שעברתם. טווח מחירים סביר יעמוד על כ-10% מעלות המיתוג/הפיתוח הגבוהה מביניהם.

    כלומר, במידה ומדובר במערכת גדולה ומורכבת יותר עליה השקעתם כסף רב יותר, גם עלויות האפיון יהיו גבוהות יותר. במידה ומדובר באפיון בסיסי לאתר ממוצע+ הרי שעלות האפיון תהיה נמוכה למדי ובהתאמה לפונקציות שנקבעו על ידי חברת המיתוג.

    לסיכום,

    כל אתר אשר מכיל רכיבים ייחודיים ובכללם אתרים ממותגים חייבים באפיון מסודר. העבודה עמנו יכולה להיעשות במסגרת ההסכם עם חברת המיתוג ואו באופן עצמאי וזאת כדי להבטיח תוצאות טובות וידועות מראש. רוצים להתייעץ איתנו בנושא זה? מעוניינים לחסוך טעויות יקרות וכאב ראש? פנו אלינו ונשמח לעזור!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן