אפיון אפליקציות - מכשיר סלולרי

אפיון אפליקציות – איך מאפיינים אפליקציה וכמה עולה אפיון אפליקציה מקצועי?

יש לכם רעיון נהדר? חושבים שהדרך הטובה ביותר לנהל תקשורת עם הקהל עוברת דרך אפליקציה? ובכן, בשונה מאתרי אינטרנט שבנויים בצורה דומה זה לזה, כאשר אנו ניגשים לתכנן אפליקציה, יהיה עלינו להתחיל את העבודה מאפס ולהפעיל מידה רבה של יצירתיות. במאמר זה אנו סוקרים את מלאכת האפיון של אפליקציה ממוצעת.

אפיון אפליקציות

אפיון אפליקציה הנו השלב בו לוקחים את הרעיון המופשט ומפרקים אותו לחלקים טכניים וויזואליים בכדי שניתן יהיה להעריך עלויות ואו לפנות לחברות פיתוח שיפתחו עבורכם את האפליקציה. כדי להשיג תוצאות אופטימליות, מומלץ להגיע לשלב אפיון אפליקציה כאשר הרעיון כבר עבר כמה גלגולים בראשכם וכבר פחות או יותר ברור לכם. זאת, כדי שתוכלו להסביר למאפיין האפליקציות את הנדרש לכם בבהירות הרצויה.

אפיון אפליקציה נחלק ל-4 שלבים:

  1. אפיון קהל יעד לאפליקציה.
  2. אפיון עיצוב לאפליקציה.
  3. אפיון טכני לאפליקציה.
  4. אפיון אלגוריתם לאפליקציה.

ניתן לדלג על חלק מהשלבים הללו, אך מניסיוננו עדיף להתנהל מסודר ונכון כך שהאפיון הסופי כולל התייחסות מלאה לכל פלח שוק אליו אתם פונים ומציג חזות נאה וייחודית ואשר מבליטה אתכם בין מאות אלפי אפליקציות נוספות בחנויות השונות.

איך מאפיינים אפליקציה?

כדי לאפיין אפליקציה, אנו בדרך כלל נפגשים עם הלקוח ועוברים יחד אתו את ארבעת השלבים שהצגנו מעלה. במהלך הפגישות עם הלקוח, אנו נבדוק את הנושאים הבאים:

אפיון קהל יעד לאפליקציה:
מי הם הלקוחות העיקריים של האפליקציה (שפה, מדינות, גילאים, מינים, סוגי משתמשים ועוד..) וזאת כדי שהאפיון ידע להתייחס אליהם בצורה מדויקת ככל האפשר בשלבים הבאים. שלב זה הנו היסוד עבור כלל השלבים הבאים מאחר ועל בסיס אפיון קהל היעד ניתן לקבל את כל ההחלטות החשובות בהמשך.

אפיון עיצוב לאפליקציה:
אנו לא באמת מוגבלים בעיצוב אפליקציה. לכן, עלינו ללמוד מקהלי היעד שלנו אילו צבעים, פונטים, תהליכים ופעולות יעבדו בצורה הכי טובה. כך לדוגמה, אפליקציה הפונה לקהל נשי בשפה העברית בישראל תהיה מעוצבת מימין לשמאל ותוך שימת דגש על חוויית שימוש המתאים לאישה הישראלית הממוצעת.

אפיון טכני לאפליקציה:
זהו החלק היותר מורכב. בשלב זה, כבר יש לנו הגדרה של קהל היעד והעיצוב הנדרש לנו (לעתים כבר יש עיצוב מסכים לאפליקציה). כעת, עלינו לתרגם ולתמלל כל מסך ומסך בנפרד ולהסביר מה מתרחש, איך מתרחש, אילו פעולות ניתן לבצע, מה הן התוצאות לכל פעולה, וכמובן להסביר איך מנווטים מעמוד לעמוד..

אפיון אלגוריתם לאפליקציה:
לא כל אפליקציה מבוססת על אלגוריתם! אלו שכן, יידרשו לשלב רביעי זה. אפיון אלגוריתם לאפליקציה הנו תהליך בו אנו צריכים להתייחס למערכת פעולות (סיבה ותוצאה) המתרחשות מאחורי הקלעים ואשר אין להם בהכרח תוצאה ויזואלית. כך לדוגמה, אפליקציה הכוללת תקשורת מאובטחת או ניווט תדרוש מאיתנו לבצע איכון של המכשיר אל מול רכיבים שונים ואו פעולות אימות והצפנה שאף הם מתרחשות הרחק מעניו של המשתמש.

כדי לחבר את כלל השלבים הללו יחד, אנו עושים כמה פעולות חשובות:

  • אנו יוצרים שרטוט לתהליכי זרימה.
  • אנו מפרקים את האפליקציה לנקודות זיהוי.
  • אנו מוסיפים זיהוי לכל נקודה בתהליך הזרימה.
  • אנו מתארים את אופן הניהול והבקרה לכל נקודה.

כפי שניתן להבין, מלאכת אפיון אפליקציה אורכת זמן וכוללת לא מעט שרטוטים, תיאורים טקסטואליים וכמובן גם איתור טכנולוגיות מתאימות. אפיון אפליקציה מקצועי לא יכול להיעשות על ידי אדם ללא ידע טכני מתקדם והבנה של תהליכי תכנה. לכן, אם אין לכם ידע מתאים, החלק הבא מאוד יעניין אתכם!

כמה עולה אפיון אפליקציה?

בסוף, שאלת השאלות היא כמובן כמה עולה מסמך אפיון אפליקציה? בתאוריה, כולם היו רוצים להגיע לשלב הפיתוח עם מסמך אפיון מסודר ומקצועי. בפועל, אפיון אפליקציה עולה לא מעט כסף ולכן רבים מדלגים על שלב זה (למפרע הם מצערים על כך כמובן..).

תמחור אפיון אפליקציה הנו דינמי ומשתנה בהתאם לפרמטרים הבאים:

  • סוג הלקוח – לקוח שקשה או קל לעבוד עמו?
  • בשלות הרעיון – לקוח עם רעיון בשל או לקוח עם רעיון כללי?
  • סוג האפליקציה – מהי מידת המורכבות באפיון האפליקציה?
  • מגבלות מימון – האם יש ללקוח תקציב גדול או קטן לפיתוח?

לקוחות טובים עם רעיון בשל לאפליקציה סבירה לא ישלמו יותר מידי על אפיון אפליקציה. לעומת זאת, לקוחות שאינם סגורים על עצמם עם רעיון כללי אך לא מפותח דיו, יידרשו להוציא יותר כסף על אותן הפעולות ממש. למה? בגלל שעלויות אפיון אפליקציה נגזרות מתוך שעות העבודה שיידרשו בפועל. כאשר לקוח נוח לעבודה ועם רעיון טוב, קל מאוד להתקדם הלאה ולאפיין גם את האפליקציה המורכבת ביותר עם אלגוריתמים מתקדמים וכן הלאה..

אחד הגורמים המשפיעים על מחיר אפיון אפליקציה, הנו כמובן מגבלות התקציב. לעתים יש תקציב קטן ולכן עלינו לאפיין את כל האפליקציה סביב טכנולוגיות זולות ואו על בסיס טכנולוגיות קיימות ובמקרים אלו האפיון משתנה ומצטמצם מאחר וישנם פרטים רבים שאנו לא נדרשים לאפיין ואו שאין צורך להתייחס אליהם ומכך שעלות האפיון תצטמצם אף היא..

ובכל זאת,

טווחי מחירים לאפיון אפליקציות:

  • עלות אפיון אפליקציה ממוצעת – 2,500-7,500 ש”ח.
  • עלות אפיון אפליקציה מורכבת – 7,500-15,000 ש”ח.
  • עלות אפיון אפליקציה מתקדמת – 30,000 ש”ח ומעלה.
מה מרוויחים ממסמך אפיון אפליקציה?

אפיון אפליקציה על ידי מאפיין מקצועי מבטיחה לנו חמישה הישגים:

  1. נקבל אפליקציה מדויקת ומקצועית יותר.
  2. נוכל לשנות את האפליקציה לפני הפיתוח.
  3. נוכל לבחון את המודל העסקי טרם פיתוח.
  4. נוכל לבצע השוואת מחירים בין חברות פיתוח.
  5. נוכל להוזיל עלויות פיתוח באופן משמעותי.

כאשר יש לנו אפיון אפליקציה מקצועי, אנו בפועל המרנו רעיון מופשט במוחנו למוצר מדף בעל תוצאות ברורות מראש שעלינו לקבל. בצורה זו, אנו יכולים להציג את האפיון לכלל חברות הפיתוח ולקבל עשרות הצעות מחיר ולבחור מביניהם את הזול ביותר. למה את הזול ביותר? מאחר והמפתח חייב לעמוד בכל האמור במסמך אפיון האפליקציה ובעצם מבלי שיעמוד בכך לא יזכה לתשלום.

כך, התוצאה נקבעת מראש. המחיר מצד שני גמיש וניתן למיקוח והכי חשוב ידוע מראש. לא יכול להתרחש מצב בו אתם נתקעים באמצע ללא תקציב מאחר והתכנון לא נכון ואו שיש צורך בהשקעה נוספת שלא אופיינה מראש.

לסיכום,

היתרונות באפיון אפליקציה על ידי מאפיין אפליקציות מקצועי כה משמעותיות שכל מי שמדלג על שלב חיוני זה גורם לעצמו הפסד וודאי בהמשך הדרך. אתם מוזמנים לפנות אלינו ולהתייעץ בנושא זה בחינם וללא כל התחייבות כדי לקבל מידע נוסף והחלטה. יש להדגיש שאנו איננו מפתחים אפליקציות כך שאנו גורם בלתי תלוי שמנהל עבורכם גם את המכרז לבחירת ספק מתאים. בהצלחה!

 
צריכים עזרה? התייעצו עם המומחים של Uwebsite ונשמח לעזור! 
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
הרגש חופשי לשאול שאלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *