fbpx

רבים שואלים אותנו, איך כותבים מסמך אפיון אפליקציה? אך יש בעיה במענה על שאלה זו מאחר וכל אפליקציה שונה ולכן גם כל אפיון יראה אחרת. במילים אחרות, תהליך כתיבת אפיון לאפליקציה יראה אחרת באפליקציה שיעדיה כלכליים ופונים לקהל שמשלם על השימוש בו לבין אפליקציה שיעדיה חברתיים והשירותים בה מוצעים בחינם לציבור…

אז איך יוצרים מסמך אפיון אפליקציה? ננסה לעבור אתכם יחד על עשרת השלבים השונים שאנו עוברים יחד עם לקוחות שבוחרים בנו.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    מהו מסמך אפיון אפליקציה?

    מסמך אפיון אפליקציה הנו מסמך ייחודי שנכתב בהתאמה אישית לכל לקוח ולקוח. מסמך זה, כולל תיאור מפורט של האפליקציה המתוכננת לצד הסברים לאיך האפליקציה תיראה, איך האפליקציה תתנהג וכמובן איך בעליה ינהלו אותה ויפיקו ממנה רווחים. מסמך אפיון אפליקציה הנו ספר הוראות מדוקדק למפתחים שיבחרו.

    היתרונות בהכנת מסמך אפיון אפליקציה ברורים:

    • חידוד הרעיון והמוצר העתידי.
    • תכנון מדויק של הצרכים באפליקציה.
    • המרת רעיון מופשט למוצר מובן לפיתוח.
    • מיפוי הטכנולוגיות וקביעת דרישות בכתב.
    • יכולת השוואת מחירי פיתוח בארץ ובחו"ל.

    כאשר אתם ניגשים לחברות פיתוח אפליקציות עם מסמך אפיון מסודר, ביכולתכם לקבל הצעת מחיר מדויקת וקבועה מראש לעבודה כולה. בצורה זו, ניתן לבצע השוואת מחירים ולמנוע הפתעות ועלויות נוספות בהמשך הדרך מאחר והעלות המסוכמת לפיתוח נקבעות מראש ועל המפתחים לעמוד בכל האמור במסמך האפיון לאפליקציה.

    לאחר שהבנו מהו מסמך אפיון והתועלות שבו, בואו נגע בנקודות החשובות שחייבות להופיע בו,

    תהליך אפיון אפליקציה ב-10 נקודות:

    1. זיהוי והגדרה של קהל יעד.
    2. זיהוי ולמידה ממתחרים בשוק.
    3. הכוונה לטכנולוגיות מתאימה.
    4. הגדרת יעדים כלכליים להשגה.
    5. הגדרת זיהוי משתמש ורישום.
    6. איור מסכי האפליקציה להדגמה.
    7. יצירת עץ תנועה בתוך האפליקציה.
    8. חיבור בין המסכים והתנועה באפליקציה.
    9. הסבר ותיאור המתרחש בכל מסך ומסך.
    10. הגדרת מאפייני ניהול ובקרה לאפליקציה.

    בואו נעבור בקצרה על כל שלב ושלב..

    1. זיהוי והגדרה של קהל יעד לאפליקציה:

    מי הם הלקוחות שלנו? מה הלקוחות שלנו רוצים? איך אנו ממלאים את הרצונות שלהם? חשוב מאוד לזהות ולהגדיר את קהל היעד שישתמש באפליקציה המתוכננת כדי שנוכל לשרת אותם נאמנה. לא ניתן לאפיין אפליקציה ללא הגדרה של קהלי היעד הצפוי.

    2. זיהוי ולמידה מאפליקציות מתחרות:

    אחרי שאנו יודעים מי הקהל יעד שלנו ומה הם רוצים, אנו חייבים לזהות את האפליקציות המתחרות בארץ ואו בעולם וללמוד מהם את היתרונות והחסרונות בכדי להעניק שירות טוב יותר ולזכות ביתרון תחרותי. אפליקציות מתחרות הן גם אחלה רפרנס (דוגמה) להסברה על אפקטים שונים לצוות הפיתוח.

    3. הכוונה לטכנולוגיות לפיתוח אפליקציות:

    ישנם אפליקציות אשר פיתוחן מבוסס תקציב קבוע מראש. במקרים אלו, אנו חייבים לבחור ולהגדיר את הטכנולוגיה שתשמש לבניית האפליקציה בהתאם לתקציב. זאת, כדי להבטיח שנקבל את הפיתוח הטוב ביותר ביחס להון שיש בידינו להשקיע בשלב זה.

    4. הגדרת יעדים כלכליים לאפליקציה:

    השקעה לא קטנה נדרש להוציא מכיסנו בפיתוח אפליקציה. יש להצדיק זאת על ידי תכנית עסקית ואו הגדרת יעדים שאנו מתכננים להשיג בעזרת האפליקציה. עלינו לשאול איך נרוויח מהפעילות של האפליקציה? איך נגרום למפרסמים ואו משתמשים להוציא אצלנו כסף? ועוד..

    5. הגדרת זיהוי משתמש ורישום באפליקציה:

    איך נראה השימוש הראשון באפליקציה? האם המשתמש חייב להירשם ואו להתחבר? אילו פרטים נדרשים לנו כחלק מתהליך הרישום וההתחברות לאתר? עלינו לענות על מגוון שאלות שהופכות לדרישות פיתוח בהמשך וכל האפליקציה סובבת אותם.

    6. איור מסכי האפליקציה להדגמת שימוש:

    מפתחים ואפילו מעצבים צריכים הכוונה לדרישות שלכם. לא ניתן לתאר אפליקציה מבלי לצייר אותה ולהסביר אילו תהליכים מתרחשים בכל לחיצה ומגע בתוך האפליקציה. איור מסכי האפליקציה משמשת להסבר אודות סוג השימושים באפליקציה ומאפייניהם.

    7. יצירת עץ תנועה בתוך האפליקציה:

    כדי לפתח אפליקציה נוחה לשימוש, יש צורך בתיאור ושרטוט עץ התנועה באתר. יש להסביר איך משתמש יעבור ממקום למקום בתוך האפליקציה לחוויית שימוש אופטימלית. עץ התנועה צריך להיות ברור למפתחים ולמעצבים כך שהם יוכלו להגשים עבורכם את החוויה הרצויה.

    8. חיבור בין המסכים והתנועה באפליקציה:

    לאחר שיש לנו עץ תנועה באתר, נוכל לתייג כל מסך ומסך במספר ואות מייצג. תיוג זה יאפשר למפתח לעבור על עץ התנועה ולהבין אילו מסכים יראה המשתמש בכל שלב ושלב ובעצם איך צפוי להיראות ולהרגיש השימוש באפליקציה לאחר פיתוח (זאת טרם פיתוח!).

    9. הסבר ותיאור המתרחש בכל מסך ומסך באפליקציה:

    על גבי כל מסך ומסך, עלינו להסביר למפתחים מה מתרחש בעת טעינת המסך, מה קורה לאחר טעינת המסך ברקע, אילו פעולות יכול המשתמש לבצע ואיך הם משפיעות על האפליקציה ואו על המסך הנצפה. בצורה זו, המפתח מבין היטב מה נדרש ממנו בכל מסך ומסך.

    10. הגדרת מאפייני ניהול ובקרה לאפליקציה:

    צד הלקוח מוכן. כעת, יש להציג למפתח את הדרישות שלכם ליכולות ניהול מתקדמות. עלינו להגדיר אילו חלקים צריכים ניהול בפאנל ניהול נפרד לבעלי האפליקציה, איך אנו מעוניינים לנהל את הרכיבים השונים באפליקציה, אילו סטטיסטיקות ואו מידע בעל ערך אחר נרצה לקבל ועוד..

    לסיכום,

    צריכים מסמך אפיון אפליקציה והמתואר מעלה מורכב מידי עבורכם? זה בסדר, בשביל זה אנו כאן! אנו מתמחים באפיון אתרים ואפליקציות ולאחר מכן בניהול מכרזים עבור הלקוחות לבחירת חברות הפיתוח הטובות ביותר עבורם. רוצים עזרה? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

    1 thoughts on “מסמך אפיון אפליקציה – תהליך כתיבת אפיון אפליקציה ב-10 נקודות!

    1. שחר says:

      שלום שמי

      שחר מחברת קונקטוס דיגיטל 

      אנחנו חברה העוסקת במגוון תחומים בניהם תחום אישורי הגעה, מתנות באשראי לאירוע, סידורי הושבה

      אנחנו מחפשים חברה שתעזור לנו לבנות מסמך אפיון לפרוייקט שאנחנו מעוניינים לפתח 

      ונשמח לקבל הצעת מחיר

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן