fbpx

תכנון אתר אינטרנט אינו כל כך פשוט כפי שניתן היה לחשוב. אנשי עסקים וגופים מוסדיים אינם יכולים לפנות לחברות פיתוח אתרים סתם כך, אלא עליהם להגיע עם אפיון מסודר של הצרכים והרצונות כך שניתן יהיה לקבוע מחיר ולוח זמנים מדויק להשלמת המשימה. מאמר זה כולל טיפים לכותב האפיון כך שהאפקטיביות תהיה גבוהה ככל האפשר.

10 טיפים לאפיון אתר אינטרנט

רגע לפני שנצא לדרך ונציג את עשרת הטיפים החשובים ביותר באפיון אתר, להלן ההפתעה שלנו:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    להלן 10 טיפים לאפיון אתר שחובה להכיר:

    1. אתם לא הלקוח שלכם!
    2. המתכנת אינו יודע מה מתחולל בראשכם!
    3. שמרו על סדר וארגון מקסימלי!
    4. חלקו את האפיון למספר חלקים!
    5. השתמשו במונחים פשוטים וברורים!
    6. היעזרו באנשי מקצוע מיומנים!
    7. בדקו אם יש דוגמאות קיימות לאתר שלכם!
    8. ציירו והדגימו את המבוקש לכם!
    9. הציגו את האפיון לחברים לקבלת פידבק!
    10. וודאו שהמתכנת מבין את כל האמור באפיון!

    כעת, נעבור ונסביר אודות כל טיפ וטיפ שהצגנו ברשימה מעלה:

    1. אתם לא הלקוח שלכם!

    אחת הטעויות החמורות ביותר באפיון אתר או מערכת הנה המחשבה שאנו הלקוחות / המשתמשים. האמת היא שאנו לרוב לא אלו שאכן נחשבים המשתמש הממוצע ולכן במידה ואנו מתכננים את המערכת / האתר לצרכינו, השירות ללקוחות הממוצעים יהיה לא מתאים. חשוב מאוד לחשוב על הלקוחות שלנו והצרכים שלהם ולא להחליט על פי מה שנכון וחשוב עבורנו.

    2. המתכנת אינו יודע מה מתחולל בראשכם!

    אנשי הפיתוח הם בני אדם. מתכנת הנו אדם טכני שיודע לבצע את המבוקש ממנו אך לא ניתן לצפות ממנו להגדיל ראש ואו לנחש מה מתחולל בראשכם ולהשלים פרטים חסרים שלא הועברו לו בצורה מסודרת. לכן, חשוב מאוד לזכור בכל שלב שלב שיש להסביר ולתאר כל אלמנט ואלמנט ולא להשאיר שום דבר לידי הדמיון ואו כיד חופשית לאנשי הביצוע.

    3. שמרו על סדר וארגון מקסימלי!

    גם כאשר מורידים את כל הנדרש למסמך אפיון מסודר, יש צורך להשקיע בסדר וארגון כרונולוגי כך שהמפתחים יוכלו לפעול בצורה מסודרת ולתכנן את עבודתם בהתאמה. קשה לשמור על סדר במערכות מורכבות אך לשם כך ניתן להיעזר בתרשימי זרימה ואו בסיוע מקצועי מבחוץ.

    4. חלקו את האפיון למספר חלקים!

    בהמשך ישיר לטיפ הקודם. חיוני מאוד לחלק את האפיון למספר חלקים:

    ככל שהסדר והחלוקה יהיו ברורים יותר, הסבירות שתקבלו מוצר טוב יותר בסופו של תהליך גדל בהתאמה.

    5. השתמשו במונחים פשוטים וברורים!

    אמנם יכול להיות שיש לכם ידע מקצועי רב בתחום הפעילות שלכם. אך, כאשר מדברים עם אנשי ביצוע שפועלים בסביבה שונה לגמרי, חשוב מאוד להתייחס לכל פרמטר בשפה פשוטה וברורה להבנה ועל ידי כך למנוע אי הבנות ואו כשלים עתידיים. ככל שהתיאורים מדויקים יותר, כך התכנון טוב יותר והביצועים אפקטיביים יותר.

    6. היעזרו באנשי מקצוע מיומנים!

    במידה ולא הכנתם אפיון אתר בעבר, במידה ואתם מרגישים שאינכם באמת יודעים לאפיין מערכת אתר כהלכה, עדיף לשכור את שירותיו של איש מקצוע המתמחה באפיון אתרים בכדי שהוא יכין עבורכם את האפיון הטוב ביותר למרות שיהיה לכך עלות.

    7. בדקו אם יש דוגמאות קיימות לאתר שלכם!

    במקרים רבים הרעיון שלכם יושם כבר בשפה אחרת ואו בשוק אחר, במקרים אלו אין דרך טובה יותר להעביר מסר לאנשי הביצוע מאשר הצגת דוגמאות חיות לאתרים פעילים אחרים. במקרים רבים, אתרים אלו התחילו כמוכם והשתפרו עם הזמן ולכם יש הצצה ליכולות מתקדמות יותר עליהם כלל לא חשבתם אך נדרשים לכם.

    8. ציירו והדגימו את המבוקש לכם!

    יש לכם וויז'ן בראש? יש לכם דמיון של איך האתר אמור להיראות? נהדר! אל תפחדו לצייר את הדמיון שלכם כך שגם המפתח יוכל לקבל הצצה לדמיון האישי שלכם. במקרים רבים בכך אתם תבטיחו מוצר טוב בדיוק כפי שחלמתם על פני עגמת נפש וכעסים מיותרים.

    9. הציגו את האפיון לחברים לקבלת פידבק!

    הראו את תוצאות העבודה שלכם לחברים שמבינים מעט בתחום הפעילות שלכם ואו בעולם הטכנולוגי. בקשו מהם חוות דעת והערות לתיקון. ככל שתציגו את האפיון ליותר אנשים, כך תקבלו חיווי טוב יותר לרמתו וטיב העבודה שלכם.

    10. וודאו שהמתכנת מבין את כל האמור באפיון!

    הגשת אפיון למתכנת או מעצב אינה סוף סיפור מבחינתכם. עליכם לעבור דף דף עם אנשי הביצוע ולבדוק שהם אכן הבינו ומתארים בפניכם את הכתוב בצורה הנכונה. ישנם מקרים בהם אתם תיארתם מצב מסוים אך המפתחים הבינו משהו אחר לגמרי וזה הזמן לעלות על זה ולמנוע אי הבנות בהמשך הדרך..

    לסיכום,

    תהליך אפיון אתר אינו כל כך פשוט. יש לנסות ולתרגם את כל מה רץ בראשכם בצורה המיטבית למסמך מסודר וברור עבור אנשי המקצוע. ישנם אנשים שמצליחים בכך בקלות, אחרים שנדרשים לעזרה מקצועית. במידה ואתם רוצים עזרה בתהליך זה, הרגישו חופשיים לפנות אלינו ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן