עם התחזקות הרשתות החברתיות כדוגמת פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ וטוויטר, נבנים הרבה פחות אתרי קהילה מאחר ואת כלל שירותי הקהילה ניתן לקבל בקבוצות ובעמודים שונים ברשתות הגדולות והמבוססות. אבל, גם כיום יש צורך באתרי קהילה מסוגים שונים כבסיס לעסק ואו ככלי משלים לעסק.

בניית אתרי קהילה (הרשמה והתחברות)

בישראל פעולים לא מעט אתרים קהילתיים. לאתרים אלו מכנה משותף ברור, יש צורך בהתחברות למערכת ונדרש פרופיל אישי בכדי ליהנות מהטבות שונות שיש למערכת האתרים להציעה. אתרי קהילה יכולים להציע שירותים בסיסיים ללקוחות החברה ואו להציע מרחב שירותים רחב יותר ולאפשר התנהלות מורכבת ורחבה בהרבה.

מה שמייחד אתרי קהילה הנו הצורך בניהול ובקרה של פעילות הגולשים שלנו. על בעלי אתר קהילה לנהל את האנשים הפעילים בה ולשמור על רמה מסוימת של הוגנות ומוסריות ולכן באתר קהילה יש צורך לבנות סט כלים נסתר מן העין שמטרתן לזהות בעיות ולאכוף מקרים המחייבים זאת.

סוגי אתרי קהילה:

  • אתרי מועדון לקוחות – אתרים המציעים הטבות והנחות לאחר הזדהות במערכת.
  • אתרי קהילתיים – אתרים הכוללים פורומים וצ'אטים לתקשורת פומבית בין גולשים.
  • אתרי גיימרים – אתרים המאפשרים לשחקנים רבים לדבר זה עם זה מול משחק.
  • אתרי היכרויות – אתרים שנועדו לאפשר לאנשים זרים להכיר זה את זה בפרטיות.

יש כמובן סוגים נוספים של אתרי קהילה אך אלו הן המערכות הנפוצות ביותר שבוני אתרים נדרשים לבנות. במקרים רבים, אתרים אלו אינם רק משלימים את הפעילות העסקית אלא אף מהווים את הפעילות העסקית עצמה. מסיבה זו, במידה והנכם שוקלים בניית אתר קהילה, חשוב מאוד שתגשו לתהליך אחרי הכנה מדוקדקת ובניית אפיון אתר מקצועי ומדויק לצרכים שלכם.


אולי תתענייןבניית אתר תדמית | בניית אתר מכירות | בניית אתר שירותים


איך יודעים איזה סוג קהילה לבנות?

בעבר, משקיעים ויזמים רבים הקימו מערכות מתקדמות לתקשורת המונית באינטרנט. כיום, רוב בוני אתרי הקהילה עושים זאת לאחר שהם בנו אט אט קהילה ברשתות חברתיות והם הגיעו להבנה שהגיע הזמן למנף את הכוח העצום גם לרווחים כלכליים בכיס. מסיבה זו, רוב אתרי הקהילה החדשים כבר עובדים בשילוב עם הרשתות החברתיות (התחברות חברתית, שיתוף חברתי ועוד) ולא רואים עצמם כמתחרה של רשת חברתית כלשהי.

הכדאיות בבניית אתרי קהילה קיימת בעיקר בתחומי נישה. כלומר, במידה ואתם מחזיקים בקבוצה חזקה ברשת הפייסבוק ואו במידה ואתם מחזיקים בקשר חזק עם צבר גדול של לקוחות / ועד עובדים, הרי שכדאי לבנות מערכת שיתחזק קשר זה וימנף את הכוח שלכם לרווחים גדולים ובטוחים לאורך זמן ללא תלות ברשת חיצונית שיכולה לשנות מדיניות כל אימת שמתחשק לה.

עלויות וסיכום,

במידה וחשקה נפשכם באתר קהילה בשליטה פרטית, עליכם להיערך להוצאות לא קטנות על בניית האתר. טווח המחירים ינוע בין 8,000 ש"ח ויכול להגיע גם ל-100,000 ש"ח. יש לזכור שבחלק מהמקרים יש להטמיע גם מערכות מנויים, מערכות מכירה וסליקה של כרטיסי אשראי..

  • עלות ממוצעת להקמת אתר קהילה רגילה יעמוד על כ- 8,000 ש"ח.
  • עלות ממוצעת להקמת אתר קהילה למועדון לקוחות יעמוד על כ- 16,000 ש"ח.
  • עלות ממוצעת להקמת אתר קהילה לגיימרים יעמוד על כ- 20,000 ש"ח.
  • עלות ממוצעת להקמת אתר היכרויות יעמוד על כ- 10,000 ש"ח.

מעוניינים לבנות אתר קהילה לטובת העסק שלכם? פנו אלינו והתייעצו עמנו בכדי לבחון איזה סוג אתר מתאים לצרכים שלכם. אנו נשמח לעזור לכם ובמידה ותרגישו שאנו מספקים את השירות הטוב ביותר, נוכל להתקדם הלאה ואף לבנות עבורכם את האתר החדש לשביעות רצונכם. השאירו פרטים ואנו מבטיחים לחזור אליכם בהקדם!

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!