fbpx

אתרי קהילה כדוגמת פורומים ואו אתרי צ'אט הולכים ונעלמים לאטם בעידן הפייסבוק. אך ישנם סוגי אתרים שנהנים מגידול מתמיד במשתמשים ואף מאגדים סביבם קהילה של ממש. כך לדוגמה, אתרי היכרויות, אתרים מקצועיים ואתרי נישה ייחודיים זוכים לביקושי שיא על אף שהקהילות עברו בחלקם לרשתות החברתיות. בכדי להצליח להקים אתר קהילה בימים אלו, עלינו להשקיע מחשבה רבה בתהליך אפיון אתר קהילה. על כך במאמר זה.

אפיון אתר קהילה

בעבר הלא רחוק. כאשר דיברו על אינטרנט, התכוונו לאתרי קהילות. אתרים אלו זכו לשגשוג אדיר ובעליהם נהנו מרווחי עתק. אך, כיום כאשר מדברים על אינטרנט בכל הקשור לקהילות מתכוונים לפייסבוק וטוויטר לבדן. כדי להצליח להקים אתר קהילה בעולם כה תחרותי וכדי למשוך די קהלי יעד לאתר משלנו, עלינו להציע מעט יותר מאשר בעבר ומשום כך אנו חייבים למצוא את הייחודיות שלנו ולהעביר אותה כמסר ברור לגולשים שיבקרו באתר.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    בעוד אתרים מסוגים שונים יכולים להצליח במידה חלקית ולהתקיים בכבוד, לאתרי קהילה יש שני אופציות, להצליח ובגדול ואו להיכשל ולסגור את האתר. למה? כי בכל הקשור לחברתיות אנו חשופים לשאלה המהותית "מי קודם למי הביצה או התרנגולת" או בהקשר שלנו: מי קודם למי הקהילה או האתר? שהרי ללא קהילה אין אתר וללא אתר אין קהילה..

    כדי להתגבר על בעיה זו, עלינו להשקיע מרץ רב בהכנת מסמך אפיון קהילה!

    איך מאפיינים אתר קהילתי / אתר חברתי?

    השלב הראשון: יצירת זהות!

    באתרים נורמטיביים, אנו משקיעים כ-25% מהעבודה על קהל כל שלב ושלב בתהליך האפיון (אפיון קהל יעד לאתר, אפיון עיצוב אתר, אפיון טכני לאתר, אפיון אלגוריתם לאתר) לעומת זאת, באפיון אתר קהילה אנו נשקיע כ-80% מהעבודה שלנו על אפיון הקהילה. באפיון קהל היעד לקהילה אנו נתמקד בין היתר בפרטים הבאים:

    • מה אתר הקהילה שלנו מציע?
    • מי הם קהל היעד לקהילה שלנו?
    • מה קהל היעד לקהילה שלנו מחפש?
    • איך אנו יוצרים ערך רב לחברי הקהילה?
    • במה אנו עדיפים על פני רשתות חברתיות?

    רק לאחר שביררנו שאלות אלו, נוכל לעבור הלאה ולאפיין את העיצוב ואת המערכת הטכנית שתניע את הקהילה מאחורי הקלעים.

    השלב השני: ביצוע!

    לאחר שאנו יודעים מי אנו, מה אנו מציעים ואיך אנו עדיפים על התחרות שלנו. ביכולתנו לגשת לשלב הבא ולהתחיל בביצוע העבודות. על סמך הנתונים שאספנו, יש בידינו היכולת לאפיין את הצרכים הטכניים ואילו אלגוריתמים נדרשים מאחורי הקלעים.

    בשלב זה, אנו נפנה למאפיין אתרים מקצועי שיעזור לנו להעביר את כל הידע שיש בראשנו אל מסמך ברור וקריא לשימוש אנשי המקצוע. למסמך זה קוראים אפיון אתר ואו מסמך דרישות וזהו הבסיס עליו יבנה האתר הקהילה שלנו לשביעות רצוננו.

    לסיכום,

    אפיון אתר קהילה דורש לא מעט מחשבה ורקע. מאחר ויש לחבר בין הצרכים הקהילתיים ובין המורכבויות שבפיתוח צרכים אלו במערכת ובקוד האתר. לשם הצלחה באפיון אתר קהילה, יהיה עלינו להיעזר בגורם חיצוני שידע להוות גשר בין הלקוח למתכנתים. במידה ואתם נדרשים לשירות זה, אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו בכדי שנוכל לסייע לכם להגיע לתוצאות הטובות ביותר ולהצלחה בקהילה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן