מה ידוע לך על אלגוריתמים? המשמעות של אלגוריתם לפי הגדרת ויקיפדיה: "דרך שיטתית (כלומר כזו שצעדיה מוגדרים היטב) לביצוע של משימה מסוימת, במספר סופי של צעדים". האם ידוע לך על פי איזה שיטה ברצונך להשיג את התוצאות הטובות ביותר באתר? אפיון אלגוריתם לאתר אינטרנט הנו בעצם תכנון מסודר של תהליכים להגשמת משימות שיקבעו על ידך מראש.

אפיון אלגוריתם לאתר אינטרנט

כאשר אנו בונים אפיון אתר למיניסייט ואו אתר תדמית הכולל עמודי תוכן בלבד, אין לנו צורך בתכנון שיטות שונות לביצוע פעולה ולכן אין לנו צורך באפיון אלגוריתם לאתר. אך, כאשר אנו בונים אתר מורכב יותר, אתר המעניק שירותים שונים ללקוח כדוגמת "השוואת מחירים", "תקשורת בין גולשים", "מנויים משתנים", "מחשבונים והערכות מחיר" – הרי שאין מנוס מהצורך באפיון אלגוריתם לצורך ביצוע משימות חיוניות אלו.

כלומר, יש שני סוגי אתרי אינטרנט:

  1. אתרי אינטרנט פסיביים – הגולש קורא בתוכן האתר ובזה מסתיימת האיטראקציה.
  2. אתרי אינטרנט אקטיביים – אתרים שמתקשרים עם הגולשים (תגובה לשאילתות שונות ועוד).

במידה והאתר שברצונכם לנהל שיח מתקדם עם הגולשים שלכם, במידה ואתם רוצים שהאתר יתפקד כיותר מכרטיס ביקור דיגיטלי, הרי שלעתים קרובות תידרשו לאפיון אלגוריתם לאתר.

כעת נסביר מה אנו עושים:

  1. רושמים את המשימות / פעולות הנדרשות.
  2. מחפשים פתרונות קיימים (חלקי או מלא).
  3. מאפיינים את התהליכים בשלבים (+תרשים זרימה).
  4. מאפיינים גורמים לפעולה ותגובות לפעולה.
  5. מנסחים את הנוסחאות המתמטיות במידת הצורך.

תהליך אפיון אלגוריתם לאתר יתבצע בעזרת עזרים שונים. בין היתר, נעזר בטבלאות אקסל (Microsoft Excel) להדגמת הפעולות והתוצאות. נעזר בתרשימי זרימה המציגים תהליכי פעולה ותוצאה לכל פעולה ופעולה. נעזר בהיתכנויות ובהתניות שונות (If) בכל פעול ופעולה. כך, בסופו של תהליך האפיון, יש בידיו של המתכנת שהנו איש ביצוע בלבד את מלוא ההוראות לאופן בו עליו לבנות את האתר על הנוסחות המורכבות שבו.

מטרת אפיון אלגוריתם לפשט את המשימה המורכבת למספר שלבים ברורים לביצוע. בצורה זו, המתכנת יכול להתמקד בכתיבת קוד האתר כאשר מלוא המורכבויות פרוסות בפניו ומובנות לו. אפיון אלגוריתם לאתר שנעשה כהלכה, יהפוך כל אלגוריתם לפשוט לביצוע ומכך גם יוריד בעלויות הפיתוח ויאפשר חיזוי מדויק יותר לתוצאות העבודה.

אפיון אלגוריתם לאתר אינטרנט הנו שלב רביעי ואחרון מבין עד ארבעה שלבים בתהליך אפיון אתרים. מלבד אפיון אלגוריתם לאתר, ביכולתכם לקרוא אודות אפיון קהל יעד לאתר, אפיון עיצוב לאתר ואפיון טכני לאתר בכדי לקבל את התמונה המלאה ולהבין מהו אפיון מלא לאתר.

רוצה לאפיין את האלגוריתמים באתר שלך? מעוניין לפשט תהליכים ולהוזיל עלויות פיתוח? אנו מזמינים אותך לפנות אלינו ולהתייעץ בנושא. במידה ותרגשי שאפיון אלגוריתם אכן נדרש לך לצורכי העסק, במידה ותרגיש שאנו אכן נוכל לספק לך את המענה הטוב ביותר, אף נוכל לעבוד יחד כדי להבטיח לך את התוצאות הטובות ביותר. השאר פרטים ונחזור אליך!

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!